دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با صدور حکمی غلامحسین الهام، وزیردادگستری را به سمت رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا منصوب کرد.

متن ابلاغ رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی جناب آقای دکتر غلامحسین الهام

نقش ثبات و پایداری قوانین و مقررات و حمایت قانونمند از صاحبان سرمایه در کشور، در استقلال اقتصادی و رشد کشور بر کسی پوشیده نیست. از لوازم حمایت شایسته از اقتصاد ملی کشور، شفاف سازی گردش کالا در کشور است. مبارزه پیگیر و فراگیر با قاچاق از لوازم ضروری حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذارانی است که با پذیرش خطر و در چارچوب قوانین و مقررات تجاری، در عرصه اقتصاد ملی فعالیت می کنند.

از این رو بر اساس اصل 127 قانون اساسی و مصوبه هیئت وزیران، جنابعالی را که برخوردار از توان و تجارب ارزشمند هستید با حفظ سمت به عنوان «نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» منصوب می نمایم.

بدیهی است که طبق اصل 127 قانون اساسی تصمیمات اجرایی جنابعالی در این زمینه در حکم تصمیمات رئیس جمهوری و هیئت وزیران بوده و همة دستگاه های اجرایی موظف به هماهنگی و اقدام لازم خواهند بود.

لوازم مطلوب جهت تسریع در امور و ساختار مناسب را برای انجام این مهم پیشنهاد نمایید تا با اتخاذ تدابیر لازم با سرعت مطلوب به تصویب برسد. با توجه به سوابق ارزنده جنابعالی انتظار رفتار عادلانه و پیگیری دقیق و بدون تسامح در این عرصه وجود دارد.

تقویت اهداف دولت اسلامی در عدالت گستری، مهرورزی و خدمت رسانی و تعالی و پیشرفت در گرو اقدام قانونمند، قاطع و مستمر است.

از خداوند متعال توفیق شما را مسئلت دارم.

محمود احمدی‌نژاد
رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیش از این سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که چندی پیش به دلیل لزوم ادامه خدمت در ستاد کل نیروهای مسلح از این سمت استعفا کرد.

کد خبر 25623

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز