دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه شهری: نشست صمیمانه شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران ظهر دیروز با حضور شهردار تهران، معاونان، شهرداران مناطق و مدیران ستادی شهرداری و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

شورا

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در ابتدای این نشست صمیمانه از ریاست شورای اسلامی شهر به‌دلیل برگزاری این نشست تشکر و ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها در طول سال نیز به مناسبت‌های مختلف ادامه داشته باشد.
وی همچنین در ادامه تأکید کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، شهر و شهروندان هستند نه شهرداری و شورای شهر؛ روزمرگی، کارهای روزانه و بوروکراسی اداری هرگز نباید ما را از رسالت اصلی خود که خدمت به مردم و احیای این شهر در حوزه کالبدی است، غافل کند. این موضوع فلسفه وجودی شهرداری و شورای شهر است.

شهردار تهران ادامه داد: با نامگذاری این سال و تدابیر رهبر معظم انقلاب چه در پایان سال گذشته، چه در شعار سال‌جاری و چه در ملاقات با مجموعه شورا و شهرداری تهران باید دست به‌دست هم بدهیم و کار را با همدلی بیشتر پیش ببریم. قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نه‌تنها نظارت شورا را حق شورا می‌دانیم، بلکه با همه وجود خودمان این را از شورا مطالبه می‌کنیم که حتما در شهرداری نظارت شده و نظارت دقیقی به امورات صورت گیرد. بدون شک نظارت یک نیاز سیستمی است در غیراین صورت هر سازمان و مجموعه‌ای را به سمت ضعف و ناکارآمدی پیش می‌برد.

شهردار تهران یادآور شد: نظارت مچ‌گیری نیست، بلکه در حقیقت اصلاح روندهای موجودی است که ما را در خدمت رسانی به مردم دچار اشکال می‌کند، اما مچ‌گیری حتما از معقولاتی است که جاده خدمت را سنگلاخی می‌کند، ضمن اینکه اگر نظارت باشد حتما جاده خدمت نیز مرتب و آسفالت شده و از خطرات پیشگیری می‌کند. وی در ادامه ابراز داشت: با وجود نظارت، کار نیز با همدلی و همکاری پیش می‌رود، همینطور که اگر در هر سازمانی تعریف و تمجید بی‌جا صورت گیرد و خدای ناکرده در یک مجموعه‌ای چاپلوسی یا حتی بدتر از آن سکوت منفعت آلود شکل بگیرد، آن مجموعه محکوم به شکست، عدم‌موفقیت و نابودی است.

قالیباف ادامه داد: نقد و انتقاد در کنار گفت‌وگو حتما یکی از مزایای سازمان است، سازمانی که در آن نقد نشود و نقد پذیر نباشد بدون شک نمی‌تواند سازمان موفقی باشد ولی همه ما باید تلاش کنیم که حرمت نقد را نیز نگه داریم. حرمت نقد صدق نیت داشتن از آن حرف است.

شهردار تهران همچنین گفت: حتما دوستان عزیز در شورای سوم خاطرشان هست که در آن زمان می‌گفتند: نگویید شورا و شهرداری بلکه در ادبیات علمی و دانشگاهی باید بگوییم مدیریت شهری که اعم از شورا و شهرداری است. بدون شک همه ما یک تیم هستیم و مدیریت می‌کنیم؛ در این مسیر همکاری و همدلی نیز رمز موفقیت ماست.

وی افزود: گاهی اوقات گفته می‌شود که وحدت و کارآمدی در یکدست بودن است، این در حالی است که عین وحدت آن است که تکثر و اختلاف سلیقه باشد و همدلی نیز وجود داشته باشد؛ در غیراین صورت آخر یکدست بودن، دلمردگی است. در برخی مقاطع می‌گفتند اگر دولت و مجلس هماهنگ شود، مسائل درست می‌شود اما یک وقت‌هایی که دولت و مجلس هماهنگ شد، شاهد بودیم که کار خراب‌تر هم شد. از این‌رو باید نظرات، دیدگاه‌ها و کارهای مختلف وجود داشته باشد و رسالت ما هم این است که در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

قالیباف در ادامه عنوان داشت: امیدواریم بتوانیم از نظرات، قوانین و نظارت اثرگذار شورا برخوردار شویم اما حتما بنده و همکاران بنده این توقع را نیز از شورا داریم که در کنار نظارت، حمایت هم بشویم؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شورا ریشه مدیریت شهری است. هیچ درختی تیشه به ریشه خودش نمی‌زند، همچنان‌که هیچ ریشه‌ای بدون‌ثمر این درخت خاصیتی نخواهد داشت. شهردار تهران در پایان گفت: ما باید با یکدیگر یک ارتباط منطقی داشته باشیم و پیش برویم؛ در این مسیر امیدواریم بتوانیم از این همدلی که حتما توأم با برکت، نعمت و عاقبت‌به‌خیری است، استفاده کنیم.

کد خبر 255963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز