یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها درحالی کلید خورده که فقط مردم و دولت ایران درگیر این موضوع نیستند بلکه از مدت‌ها پیش این حرکت اقتصادی زیر ذره‌بین جهانی قرار گرفته و بسیاری از سازمان‌های اقتصادی و دولت‌ها اجرا و دستاوردهای آن را دنبال می‌کنند.

به گزارش همشهری، طرح هدفمندی یارانه‌ها هرچند برای نخستین‌بار در ایران به اجرا درآمد اما پیش از این کشورهای دیگری این طرح را اجرا کرده بودند، با این حال برخی از کشورها که با معضل پرداخت یارانه‌ مواجه هستند، تجربه ایران را کاملا زیرنظر دارند. مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها در ایران با موفقیت همراه نبود و این بازتاب مناسبی در جهان نداشت با‌وجود این، نهادهای اقتصادی بین‌المللی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول پیامدهای اجرای فاز اول و چشم‌انداز اجرای فاز دوم را همچنان با حساسیت دنبال می‌کنند، به‌گونه‌ای که در اجلاس سالانه صندوق وبانک جهانی در واشنگتن، موضوع هدفمندی یارانه‌های ایران مورد بحث و بررسی بود.

در این راستا یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها در ایران مورد توجه بسیاری از کشورها قرار دارد.
مسعود احمد رئیس اداره خاور میانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول در دیدار با هیأت اقتصادی ایران به ریاست ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، تأکید کرد: این کشورها مایل هستند از نحوه اجرای برنامه و نتایج آن مطلع شوند. پیش از این رئیس صندوق بین‌المللی پول در دیدار با سیف نسبت به چشم‌انداز اقتصادی ایران ابراز امیدواری کرده بود.

کد خبر 255775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز