همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از آغاز رزمایش بزرگ ˈ اقتدار ۳ˈ با حضور ۸۰ گروهان به استعداد بیش از شش هزار نفر از نیروهای مرزبانی ناجا غرب و شمال غرب کشور در منطقه عمومی ˈخان لیلی ˈقصرشیرین خبرداد.

رزمایش

سردار ˈکیومرث شیخیˈ روز یکشنبه 24 فروردین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رزمایش نیروهای مرزبانی استان های کرمانشاه ، آذربایجان غربی ، کردستان ، ایلام ، خوزستان ، هوا ناجا مرز و دانشکده علوم و فنون حضور دارند که در روز آخر رزمایش نیز نیروهای انتظامی و عشایر استان کرمانشاه در عملیات نهایی و اختتامیه شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش از امروز بیست وچهارم فروردین به مدت چهار روز برگزار می شود که مراسم اختتامیه آن در روز چهارشنبه 27 فروردین جاری است.

شیخی گفت: در این رزمایش ضمن ارتقا سطح هماهنگی و همکاری با دیگر نیروهای مسلح و مرزنشینان، تجهیزات نوین مانند پهبادها برای ماموریت های خاص، هواپیماهای شناسایی دو نفره، بالگردها، چتر ریزی، بالون‌ها، دوربین‌ها، خودروهای ضدگلوله و سلاح‌های انفرادی در منطقه آزمایش و استفاده می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه اظهار کرد: برای شرکت کنندگان، در این چهار روز سناریوهایی در نظر گرفته شده که برای هر استان متناسب با موقعیت جغرافیایی و خاص خود ماموریت های خاصی مورد نظر است ضمن اینکه برای ارتقای سطح توان و آمادگی رزم نیز با حضور اساتید مجرب کارگاههای آموزشی برگزار می‌شود.

وی پیام برگزاری این رزمایش را در منطقه عمومی قصرشیرین صلح و دوستی و تامین امنیت و مقابله با هرگونه تهدیدی بیان کرد و گفت: بحمدالله تا کنون حقانیت جمهوری اسلامی ایران در صلح و دوستی برای جهانیان اثبات شده است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه اضافه کرد: محوریت اجرای رزمایش با استان کرمانشاه است که نیروهای این مرزبانی چندین ماه است شبانه روز برای آن فعالیت می کنند تا زمینه هرچه بهتر اجرای آن را فراهم کنند.

شیخی گفت: این رزمایش فرصت خوبی برای ارتقا سطح آمادگی نیروهای مرزبانی کشور در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب است تا آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدی را داشته باشند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت و دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است.

کد خبر 255706
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز