همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: از سال ۹۳، پذیرش دانشجو در دوره دکتری پژوهش‌محور فقط از طریق آزمون نیمه‌متمرکز دکتری صورت گرفته و پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش‌محور از طریق سامانه سازمان امور دانشجویان بدون کنکور لغو شد.

به گزارش مهر، دکتر وحید احمدی درباره آخرین وضعیت پذیرش دانشجو در دوره دکتری پژوهش‌محور گفت: اصلاح نهایی آیین‌نامه دوره دکتری پژوهش‌محور در پروسه کار قرار دارد ولی برای سال 93، تصمیم‌گیری در این رابطه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از این پس مقرر شد تمام دانشجویان متقاضی دکتری پژوهش‌محور از آزمون نیمه‌متمرکز دکتری انتخاب شوند و پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش‌محور از طریق سامانه سازمان امور دانشجویان که دانشجو با ارائه درخواست و بدون کنکور و تنها با ارزیابی پذیرش می‌شد، لغو شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از این پس پروسه تعیین پروژه نیز به این فرم خواهد بود که طبق روال گذشته ظرفیت‌ها به دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌ها و مراکز متقاضی ارائه می‌شود و بر اساس آیین‌نامه کلی دکتری پژوهش‌محور، متقاضیان از آزمون نیمه‌متمرکز دکتری انتخاب می‌شوند.

وی در خصوص اینکه آیا مراکز پذیرش‌کننده دانشجویان دوره دکتری پژوهش‌محور که به شیوه قبل دانشجو پذیرش کرده و مشکل ایجاد کرده بودند مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، گفت: این دانشگاه‌ها ارزیابی و بررسی می‌شوند تا مقررات کامل این دوره را به طور کامل رعایت کنند.

کد خبر 255631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز