همشهری آنلاین: معاون نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: در حالی که کشور در شرایط تحریم است، فراهم نشدن استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات زیرساختی و نیازمندی‌های جامعه، گناه محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: هم اینک از امکان تولید و صادرات چهار میلیون بشکه نفت در روز به دلیل تحریم فقط اجازه فروش یک میلیون بشکه داریم و از همین منابع کم هم باید 31 درصد آن به صندوق توسعه ملی ریخته شود.

وی یادآور شد: دولت در مجموع فقط 50 درصد درآمد حاصل از فروش نفت را می‌تواند هزینه کند و اینکه با مانع‌تراشی بنی‌اسراییلی زمینه استفاده از منابع برای دولت فراهم نشود، کشور دچار خسارت می‌شود.

معاون نظارت راهبردی رییس‌جمهور اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به هیچ وجه آمادگی و اجازه نفله کردن منابع مالی صندوق توسعه ملی را نخواهد داد.

وی گفت: این در حالی است که در دولت‌های نهم و دهم بیش از 21 هزار میلیارد تومان در قالب طرح‌های زودبازده توزیع شد و بانک مرکزی به طور رسمی اعلام کرد که یک سوم این مبلغ بدون سند رفت که بیش از دو برابر سه هزار میلیارد تومانی است که چگونه در مورد آن جنجال شد.

نوبخت افزود: بدون تردید باید درس بگیریم که شتاب‌زده پول به جامعه تزریق نشود. بر همین اساس دولت تلاش می‌کند تا پول را به وقت و به اهلش بدهد.

وی ادامه داد: بالا بردن قدرت خرید جامعه جز با کاهش نرخ تورم حاصل نمی‌شود.

معاون نظارت راهبردی رییس‌جمهوری گفت: دولت به مردم قول داده بود که تورم را به زیر 25 درصد برساند و اقتصاد را رونق دهد که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم در اسفند 92 به 19.6 درصد رسید درحالیکه در مرداد سال گذشته، 43 درصد بود و در کل 12 ماهه نیز به 32.1 درصد رسید.

نوبخت اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف کاهش تورم زیر 25 درصدی، یک مدیریت جهادی در دولت وجود داشت و ارسال به موقع بودجه سال 93 نیز بدون مدیریت جهادی امکان‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه نیز در چارچوب اقتصاد مقاومتی با رویکرد توازن منطقه‌ای تدوین و اجرا خواهد شد.

کد خبر 255469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز