پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: صبح روز پنجشنبه، شهر آتن شاهد انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در پشت ساختمان بانک مرکزی یونان بود. انفجار در قلب آتن و جایی اتفاق افتاد که ساختمان های دولتی و سفارتخانه های زیادی وجود دارد.

greece

این خودرو حاوی بیش از۷۰ کیلوگرم مواد منفجره بود. ساعتی پیش از انفجار، دو رسانه یونانی تماس تلفنی از سوی فردی ناشناس مبنی بر هشدار بمب دریافت کرده بودند.

یک شهروند آتنی در این باره می‌گوید: «البته که این کار منطقی نیست، اما فکر می‌کنم که نوعی اعتراض به همه چیزهایی است که در کشور اتفاق می‌افتد. این کار درست نیست اما چه می‌توان گفت؟ شما می‌دانید که ذهن مردم قابل کنترل نیست.»

شهروند دیگری می‌گوید: «البته که خوشایند نیست، اصلا کار خوشایندی نیست بلکه بسیار نگران کننده است.»

به گفته مقامات یونان در این انفجار کسی آسیب ندیده است اما شیشه‌های پنجرهای برخی از ساختمان‌های اطراف محل انفجار شکسته است.

یانیسیس استاماتیس خبرنگار یورونیوز در آتن می‌گوید: « مقامات پلیس در حال تحقیق درباره این انفجار بزرگ هستند که در پشت ساختمان بزرگترین بانک یونان اتفاق افتاده است.

این در حالی است که بعد از نزدیک به چهار سال محرومیت این کشور از بازار اوراق قرضه، این بازار روز پنجشنبه به روی این کشور بازگشایی شده است. بدنبال این انفجار که ۲۴ ساعت قبل از سفر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به آتن روی می‌دهد، وضعیت قرمز در آتن اعلام شده و نیروهای امنیتی در اطراف محل انفجار مستقر شده‌اند.»

کد خبر 255404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز