همشهری آنلاین: ˈوانگ چونˈ مذاکره کننده چینی شرکت کننده در سومین مرحله از مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک که به میزبانی کشور اتریش در وین برگزار شد، گفت که مذاکرات هسته‌ای با ایران برای رسیدن به توافق نهایی بسیار امیدوارکننده بود.

چین

به گزارش ایرنا، مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین با اشاره به مذاکرات بسیار گسترده پنج بعلاوه یک با ایران در وین گفت: در این دور از مذاکرات بر همه مسایل باقیمانده تمرکز شد.

وی افزود: ما باید در باره مسایل مختلف گفت وگو می‌کردیم که این کار در فضایی سازنده و خوشبینانه انجام شد و طرفین حتی درمورد اختلافاتشان هم مذاکرات خوبی داشتند.

همزمان خبرگزاری شین هوا روند گفت وگوها با ایران را مثبت توصیف کرد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای خواستار انعطاف پذیری همه جوانب ذی ربط برای رسیدن به توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران شد.

رسانه‌های چین گزارش دادند که دیپلمات‌های غربی نیز روند مذاکرات را رو به جلو توصیف کرده و ابراز امیدواری کردند که همه اختلافات بتدریج حل و فصل شود.

شین هوا گزارش کرد که در دور بعدی گفت وگوها که اردیبهشت ماه در وین برگزار می‌شود طرفین می‌خواهند پیش نویس توافق نهایی را آماده کنند.

تلویزیون مرکزی چین هم گزارش کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کرده است ایران با قدرت مذاکرات را ادامه می‌دهد اما تسلیم قلدرمابی غرب نمی‌شود.

ˈشی جین پینگˈ رییس جمهور چین اخیرا گفت که این کشور برای رسیدن به توافق نهایی در باره برنامه هسته ایران تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

سومین مرحله از مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج بعلاوه یک به میزبانی کشور اتریش موسوم به وین سه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار شد و طرفین طی دو روز مذاکره سخت و فشرده، در خصوص همه موضوعات مهم و قابل طرح و همچنین مواردی که تاکنون در رابطه با آن تبادل نظر نشده بود، بحث و گفت و گو کرده و برای آغاز مرحله تدوین متن مشترک توافق نهایی آماده شدند.

دور بعدی مذاکرات قرار است 23 اردیبهشت در وین انجام شود.

کد خبر 255398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز