همشهری آنلاین: محمدعلی سجادی کارگردان سینما از آخرین مراحل تدوین فیلم مستند «حمید همای» که مروری بر زندگی هنری و شخصی زنده‌یاد حمید سمندریان و هما روستا است، خبر داد.

تئاتر ایران

به گزارش مهر، محمدعلی سجادی کارگردان سینما درباره ساخت و تدوین این فیلم گفت: ساخت این فیلم مستند از سی و دومین جشنواره فیلم فجر آغاز شد.

در آن دوران یک نماهنگ 10 دقیقه‌ای برای هما روستا به منظور تقدیر از این هنرمند در جشنواره فجر ساختم و پس از نمایش این نماهنگ تصمیم گرفتم فیلم مستندی از زندگی هنری و شخصی زنده‌یاد حمید سمندریان و هما روستا بسازم.

سجادی افزود: مستند «حمید همای» نوعی واگویه شخصی خود من است؛ چراکه همواره خودم را وامدار حمید سمندریان و هما روستا می‌دانم به همین دلیل سعی کردم با این مستند حق مطلب را نسبت به این دو بزرگوار ادا کنم.

این فیمساز با اشاره به اینکه این مستند آخرین مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد، بیان کرد: بخش دیگری از این مستند به زندگی هنری این دو هنرمند می‌پردازد زیرا زنده‌یاد حمید سمندریان و هما روستا از جمله پیشروان تئاتر مدرن هستند و من سعی کردم نوع فعالیت این دو بزرگوار را بررسی کنم.

سجادی در پایان گفت: چند طرح فیلمنامه سینمایی آماده کار دارم اما در حال حاضر تمام حواسم جمع تدوین و صداگذاری مستند «حمید همای» است.

کد خبر 255288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز