چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان استرالیایی هشدار دادند که مصرف فست‌فودها و نوشیدنی‌های حاوی قند، اثرات درمانی یکی از پرمصرف‌ترین اسپری‌های دارویی مخصوص بیماران آسمی را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا، پزشکان استرالیایی با تاکید بر تاثیر مخرب مصرف موادغذایی ناسالم بر اثرات درمانی این اسپری‌ها اظهار کردند: نتایج این تحقیق نگران‌کننده است زیرا معمولا تمایل مبتلایان به آسم به مصرف رژیم‌های غذایی حاوی چربی اشباع شده و قند، تاثیر درمانی داروهای آنها را خنثی می‌کند.

بنابراین بیمارانی که از این گونه مواد خوراکی مصرف می‌کنند بیشتر خود را در معرض خطر حملات آسمی قرار می‌دهند زیرا رژیم غذایی‌ ناسالم در تسکین مجاری تنفسی‌ آنها اختلال ایجاد می‌کند. پزشکان استرالیایی در این مطالعه به بررسی «شاخص‌ التهاب‌زاییِ رژیم غذایی» در افراد مبتلا به آسم پرداختند و آن را با افراد سالم مقایسه کردند.

«لیزا وود»، یکی از محققان این مطالعه گفت: در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد «شاخص‌ التهاب‌زاییِ رژیم غذایی» در مبتلایان به آسم بالاتر است. همچنین کارآیی ریه‌ها در یک سوم از بیمارانی که بالاترین «شاخص‌ التهاب‌زاییِ رژیم غذایی» را دارند تا حدود یک دهم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، پزشکان می‌گویند: یک واحد افزایش «شاخص‌ التهاب‌زاییِ رژیم غذایی»، احتمال ابتلا به آسم را حدود 62 درصد افزایش می‌دهد.

کد خبر 255273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز