سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پاییز سال گذشته بود که خبر افتتاح یک شبکه جدید تلویزیونی با پخش آزمایشی برنامه‌های آن گره خورد و نام شبکه نسیم لااقل برای آنها که اهل گیرنده‌های دیجیتال بودند سر زبان‌ها افتاد.

شبکه نسیم

برنامه‌های آزمایشی این شبکه بیشتر شامل پخش قسمت‌های برگزیده فیلم‌ها و برنامه‌های طنز و مخاطب‌پسند دنیا بود و البته برنامه‌های متنوع درباره تاریخ و فرهنگ و هنر ایران هم در بازه زمانی پخش آزمایشی کم روی آنتن نرفت.البته در این ایام مدام تأکید شد که شبکه نسیم ویژه طنز است و برای مخاطبان علاقه‌مند به طنز و سرگرمی به جمع شبکه‌های دیجیتال تلویزیون جمهوری اسلامی پیوسته است. مدیران تلویزیون با تأکید بر اینکه نسیم مخفف 4کلمه «نشاط، سرگرمی، یادها و مسابقه» است، بر راه‌اندازی آن اهتمام داشتند و حالا هر چند هنوز جزئیات مراسم افتتاح رسمی آن مشخص نیست اما باید به افتتاح رسمی شبکه‌ای متفاوت و عامه‌پسند امیدوار بود. در چند‌ماه اخیر چند بخش نسبتا جذاب مانند شما، یادها و استان‌ها در کنار دوربین مخفی و شوخی با ستارگان هم روی آنتن نسیم رفته است.

فیلم‌های مردمی به دعوت ستاره‌ها

یکی از بخش‌های اصلی که برای شبکه نسیم طراحی شده، پخش فیلم‌های مخاطبان علاقه‌مند از این شبکه است. نسیم برای ترغیب علاقه‌مندان به ارسال فیلم‌هایشان از حضور بازیگران طنز نظیر جواد رضویان، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری، مهران غفوریان، رامبد جوان، مرجانه گلچین، شهره لرستانی، رضا داوودنژاد، سحر ولدبیگی، بهمن هاشمی و... بهره برده است. این بازیگران در آیتم‌های کوتاه خطاب به مخاطبان این شبکه نحوه انتخاب و ارسال فیلم‌ها را توضیح می‌دهند. این شبکه از مدتی پیش برنامه‌سازی را هم در دستور قرار داده و با اینکه چند‌ماه فقط به پخش برنامه‌های قدیمی سایر شبکه‌ها می‌پرداخت، وارد فاز تولید شده است.

بازگشتی که لو رفت

شنیده می‌شود بازگشت رضا رشیدپور به تلویزیون با یکی از همین برنامه‌های جدید مرتبط بوده و قرار است برنامه‌ای گفت‌وگومحور با اجرای او در شبکه نسیم تولید و پخش شود. این برنامه شامل بخش‌های 15 تا 20دقیقه‌ای است و هر قسمت آن به گفت‌وگو با یک چهره فرهنگی، هنری یا ورزشی اختصاص دارد. حتی شنیده شده است میهمان یکی از این قسمت‌ها حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران باشد؛ اتفاقی که در چند روز اخیر یکی‌دو بار تکذیب و دوباره تأیید شده است! گروه تبلیغاتی رئیس‌جمهور پیش از انتخابات از رشیدپور به‌عنوان مجری چند مراسم استفاده کرده بود.

خبرگزاری فارس از حساسیت‌های رئیس صدا و سیما روی تولید برنامه رشیدپور به‌خاطر جنجال‌آفرینی‌های قبلی این مجری جویای نام خبر داده و بر این نکته تأکید کرده است که عزت‌الله ضرغامی بر این برنامه‌ها کنترل بسیار دارد و تقریبا همه قسمت‌ها تحت نظر وی تولید می‌شود. ماجرای بازگشت رشیدپور به تلویزیون پس از 5سال آن هم با تولید یک برنامه گفت‌وگومحور برای شبکه نسیم به واسطه پخش تیزرهای برنامه از همین شبکه علنی شد و بعد هم رشیدپور در فضای مجازی این موضوع را مطرح کرد. گرچه روابط عمومی نسیم خبر حضور او را تکذیب کرد، بعد اعلام شد که این برنامه با تأخیر روی آنتن می‌رود.

غیر از برنامه گفت‌وگومحور رشیدپور، نام چند برنامه دیگر در حال تولید برای پخش از شبکه نسیم هم آشکار شده که «کوک شب» یکی از آنهاست؛ برنامه‌ای موسیقایی که به پخش آهنگ‌ها و ترانه‌های مختلف می‌پردازد و امیر غفارمنش در تیزرهای تبلیغاتی آن حضور فعال دارد. برنامه «بادبادک‌ها» با محوریت کودکان هم از برنامه‌های تازه این شبکه است که برای استعدادیابی ویژه کودکان زیر 8سال در سراسر ایران تولید می‌شود و در تبلیغات آن مجریان سرشناس تلویزیون حضور دارند.

تقدیر از اهالی پایتخت

معاون سیما در دیدار با جمعی از مدیران تلویزیون برنامه‌های نوروزی شبکه یک را پربارتر از سال‌های گذشته دانست و از مدیران این شبکه برای تولید برنامه‌های جذاب نوروزی تقدیر کرد. علی دارابی در نشست نوروزی با مدیران سیما گفت: امسال بیش از 100ساعت برنامه زنده تحویل سال تهیه و پخش شد که کاری بزرگ بود. سریال «پایتخت 3» هم حرف‌هایی جدیدتر و ماندگارتر نسبت به سال‌های گذشته داشت و در 12فروردین روز جمهوری اسلامی ایران توانست به خوبی و هنرمندانه پیروزی ایران را بر کشورهای آمریکا، روسیه و چین به نمایش بگذارد. معاون سیما در یادداشتی مفصل هم پایتخت3 را محبوب‌ترین برنامه نوروز امسال درنظرسنجی‌های مختلف از نظر مخاطبان معرفی کرد و نوشت: پایتخت سریالی بود که خانه‌ها را گرم و ماهواره‌ها را خاموش کرد.

کد خبر 255099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز