طرح پزشک محله با هدف شناسایی پزشکان داوطلب، مردمی و مشارکت جو در 370 محله شهر تهران از اول شهریور ، همزمان با روز پزشک آغاز می‌شود.

 به گزارش سما ، عباس تقی زاده با اشاره به لزوم توجه ویژه به رعایت 3 اصل مهم توانمندسازی مردم، مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی در جهت ارتقا سطح سلامت جامعه گفت: در حال حاضر پزشکان بیشتر نقش درمانگری داشته و کمتر در حوزه های بهداشتی و اجتماعی فعالیت دارند باید زمینه را به گونه ای فراهم کرد که بتوان از توانمندی های این گروه برای ارتقا سطح سلامت نیز بهره برد.

وی با اشاره به شناسایی 1200 پزشک تاکنون برای اجرای این طرح افزود: در حال حاضر پزشکان داوطلب شناسایی شده و قرار است نحوه فعالیت و زمینه های همکاری علمی برگزاری کارگاه های آموزشی در خانه های سلامت محلات به پزشکان آموزش داده شود و سپس از توان آنها در دو بخش آموزش سلامت در خانه های سلامت محلات و ارائه خدمات سلامتی رایگان به نیازمندان و سالمندان و مستمندان محلات استفاده شود.

تقی زاده از اجرای فاز دوم این طرح به تدریج به منظور انسجام بخشی به فعالیت این گروه از پزشکان خبر داد و گفت: در فاز بعدی قرار است کانون پزشکان محلات تهران با کمک پزشکان محله راه اندازی شود.

به گفته مدیرکل سلامت شهرداری تهران ، نیازسنجی و مطالعه محله ای در حوزه ای که این پزشکان در آن فعالیت می کنند ، جلب مشارکت نهادهای دیگر ، همکاری با شورایاری های محلات در امور سلامت محلی ، همکاری با ارگان های دولتی در جهت تحقق سلامت در محله ، جلب حمایت NGO های داوطلب در این زمینه و ساماندهی آنها ، همکاری در اجرای پروژه های سلامت در محله ، جلب مشارکت دیگر پزشکان علاقه مند و مشارکت جو از مهم ترین زمینه های فعالیت پزشکان محلات خواهد بود.

طرح پزشک محله روز چهارشنبه اول شهریور همزمان با روز پزشک ، با حضور شهردار تهران در فرهنگسرای بهمن به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبر 2550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز