وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین دیدار با کارکنان وزارتخانه تحت مدیریت خود بر ضرورت به‌کارگیری همه امکانات و برنامه‌ها برای تحقق اهداف شعار سال (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) تأکید کرد.

وزیر ارشاد-علی جنتی

 علی جنتی گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت سعی کرده است مسائل و مشکلات هنرمندان را حل کند و خوشحالم این امیدواری به‌عنوان گام نخست در دل هنرمندان ایجاد شده است. وی که در سالن سینمایی وزارت ارشاد با مدیران و کارمندان وزارتخانه سخن می‌گفت، ضمن اشاره به تولد دوباره نشاط در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری افزود: برای اقتصاد فرهنگ و هنر قدم‌های زیادی برداشته شده تا هنرمندان از نظر اقتصادی به کمک مالی دولت نیاز نداشته باشند و با استقلال مالی بتوانند آثار خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند ولی این مسیر طولانی است و در درازمدت نتیجه می‌دهد.

جنتی اظهار امیدواری کرد که در جهت ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه، حفظ و تلاوت قرآن براساس انتظار مقام معظم رهبری، برای فهم و درک قرآن و عمل به قرآن موفق‌تر از گذشته عمل شود. او با اشاره به نامگذاری سال جدید به‌عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: به این نام از 2منظر باید نگریسته شود؛ یکی توجه ویژه به فرهنگ که برای همه ما جای خوشحالی دارد و دیگر اینکه وظیفه‌ای خطیر و مهم بر عهده ما به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگ جامعه گذاشته می‌شود.

جنتی گفت: البته فرهنگ فقط مختص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همه دستگاه‌ها ازجمله سازمان صدا و سیما، وزارت علوم، حوزه‌های علمیه و... مسئولیتی سنگین در این حوزه دارند ولی وزارت ارشاد مسئولیتی سنگین‌تر نسبت به دیگر دستگاه‌ها و نهادها دارد. همه ما وظیفه داریم در حد توان ‌بخشی از انتظاراتی را که مقام معظم رهبری در حوزه تعالی فرهنگ و هنر دارند برآورده کنیم و بدانیم که نامگذاری سال 93مسئولیتی جدید بر دوش ما گذاشته است. وزیر ارشاد اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای مراقبت از رخنه فرهنگی افزود: نخستین تعبیر ایشان در این زمینه تهاجم فرهنگی بود و تعابیری چون شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را هم داشتند و ما باید با توجه به فرمایشات ایشان مراقب رخنه‌های فرهنگی باشیم زیرا ما در معرض هجوم فرهنگی از سوی کشورهای خارجی هستیم. جنتی با اشاره به تأکیدهای مکرر رهبری در زمینه فرهنگ عمومی ادامه داد: ما باید فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ کنیم و نگذاریم دیگران برای ما سبک زندگی تعیین کنند. بعد خودمان براساس سبک ایرانی و اسلامی سبک زندگی خود را ایجاد و تعیین و بر الگوهای بومی و ملی خود تأکید کنیم.

کد خبر 254974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز