یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شیار‌۱۴۳» از آغاز اکران دانشگاهی فیلم تحسین‌شده و پدیده جشنواره سی‌و‌دوم فجر از اول اردیبهشت در دانشگاه‌های سراسر کشور و حضور آن در بازارهای جهانی خبر داد.

سینما - فیلم شیار ۱۴۳

محمدحسین قاسمی به خبرنگار مهر گفت: به‌دلیل درخواست‌های بسیاری که از سوی دانشگاه‌های سراسر کشور داشتیم، تصمیم گرفتیم به‌گونه‌ای که به اکران عمومی شیار 143آسیب نرسد، نمایش محدود آن را در دانشگاه‌ها آغاز کنیم. از همین‌رو درنظر داریم از اول تا پایان اردیبهشت اکران‌های فیلم را در دانشگاه‌ها به سرانجام برسانیم. تهیه‌کننده شیار 143 با اشاره به قطعی‌شدن اکران عیدفطر دومین فیلم نرگس آبیار افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده اکران این فیلم دفاع‌مقدسی همزمان با عید‌سعید‌فطر، یعنی از هشتم مردادماه آغاز می‌شود و ما تمام تلاش خود را در حوزه پخش به‌کار می‌گیریم تا بهترین شرایط برای اکران شیار143 فراهم شود.

قاسمی درباره حضور این فیلم در بازارهای میپ و کن فرانسه هم گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای فیلم‌سینمایی شیار 143درنظر گرفته‌ایم حضور در بازارهای فیلم بین‌المللی و جهانی ازجمله بازارهای میپ و کن است. همچنین درنظر داریم شیار 143را در جشنواره‌های خارجی که با ارزش‌های سینمای ایران و فضای فیلم هماهنگ است به نمایش درآوریم.

قاسمی که تهیه‌کننده نخستین فیلم آبیار، یعنی «اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» هم بوده، درباره سرنوشت آن گفت: قرار بود آبان سال گذشته این فیلم اکران شود که متأسفانه در آن زمان به‌دلیل درگیری در تولید شیار 143نتواستیم هزینه‌های جانبی اکران آن را فراهم کنیم اما بنا داریم اشیا... را حتما امسال اکران کنیم.پیش از این اعلام شده بود که اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند در تعطیلات نوروز 93 روی آنتن تلویزیون می‌رود که به این ترتیب پخش آن پیش از اکران عمومی منتفی است. شیار 143جزو فیلم‌های محبوب و موفق جشنواره فیلم فجر سال گذشته بود که 3سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران، بهترین بازیگر نقش اول زن و جایزه ویژه هیأت داوران را برد.

مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی، گلاره عباسی، یدالله شادمانی و حسام بیگدلو بازیگران اصلی دومین فیلم آبیار در مقام کارگردان هستند که در 5 رشته نامزد دریافت جایزه از جشنواره سی و دوم فیلم فجر بود. شیار 143داستان چشم‌انتظاری یک مادر را برای بازگشت فرزندش از جبهه روایت می‌کند.

کد خبر 254825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز