شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: آخرین مهمان ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه ۳در آخرین دقایق مانده به لحظه تحویل سال کسی نبود جز مهران مدیری که پس از ۶ سال برای گرفتن ۲جایزه بهترین کارگردان و بهترین بازیگر از نگاه مردم و مخاطبان به تلویزیون بازگشت و یک خبر غافلگیرکننده به علاقه‌مندان خود داد؛ خالق «شب‌های برره» گفت که در سال ۹۳«خیلی زود» به خانه خود بازمی‌گردد و یک سریال تازه روانه آنتن می‌کند.

مهران مدیری


به گزارش همشهری، مدیری برخلاف تمام مهمانان برنامه «سه ستاره» روی صندلی نشست و همان ابتدا در پاسخ به یکی از سؤال‌های احسان علیخانی گفت که به‌دلیل مدت‌ها دوری از تلویزیون حسابی ذوق‌زده و دستپاچه شده و البته به این هم اشاره کرد که خیلی زود یَخش آب می‌شود! مجری جوان هم یکی از آرزوهای خود را دیدن این چهره طناز از نزدیک ذکر کرد و بعد از او خواست در آخرین لحظه‌های سال رو به پایان یک مژده و خبر خوش به بینندگان تلویزیون و علاقه‌مندان خود بدهد.

3دلیل برای بازگشت به تلویزیون

مدیری هم که ظاهرا منتظر چنین سؤالی بود، اول از اینکه با انتخاب بینندگان برنده 2جایزه مردمی شده از آنها تشکر کرد. او گفت: من در سال 93خیلی زود به تلویزیون برمی‌گردم و این بازگشت 3دلیل مهم دارد؛ اول اینکه من فرزند تلویزیون هستم. عمده زندگی من در تلویزیون گذشته و نمی‌شود کسی از تلویزیون برود و برنگردد. دوم دلیل من برای بازگشت به تلویزیون این است که تلویزیون یک مخاطب 70میلیونی دارد و در این سال‌ها که در شبکه نمایش خانگی کار می‌کردم، در نهایت با یک یا 2یا حداکثر 3میلیون نفر سر و کار داشتم. من برای از دست دادن مخاطب انبوه تلویزیون آزرده‌خاطر بودم.

کارگردان «نقطه‌چین» و «پاورچین» درباره سومین دلیل بازگشت خود به تلویزیون هم گفت: مردم ما به خنده و احساس خوب نیاز دارند و من تنها کاری که می‌توانم به‌عنوان وظیفه انجام بدهم، همین دادن احساس خوب و خنده به مردم است. همه مردم را دوست دارم و از رأی مردم متشکرم، دستشان را می‌بوسم و به‌دلیل همین عشق و خدمت به مردم است که به تلویزیون برمی‌گردم.

مدیری که آخرین مهمان ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه 3پیش از آغاز سال 93بود، اشاره‌ای به پروژه تازه خود نکرد اما به‌نظر می‌رسد او باز هم یکی از طنزهای شبانه خود را برای شبکه 3بسازد. گفته می‌شود مدیری یک سریال 60قسمتی با موضوعی اجتماعی را در آینده نزدیک کلید می‌زند؛ آینده‌ای که کمتر از 2تا 3هفته دیگر از راه می‌رسد. این چهره سرشناس دنیای طنز آخرین بار در نوروز 88با مجموعه «مرد 2هزار چهره» در تلویزیون حضور داشت و پس از آن به دلایلی راهی شبکه نمایش خانگی شد.

تقدیر از عطاران

اشاره مدیری به مخاطبان حداکثر 3میلیونی شبکه نمایش خانگی از نارضایتی از حضور در این عرصه حکایت دارد و دلتنگی او را برای بینندگان 70میلیونی تلویزیون نشان می‌دهد. جلب رضایت مدیری برای حضور در برنامه تحویل سال شبکه 3در حالی بود که رضا عطاران‌ راضی نشد جایزه بازیگر برگزیده خود را در برنامه زنده دریافت کند. بخش مربوط به تقدیر از خالق سریال‌های «ترش و شیرین» و «خانه به دوش» با حضور او و علیخانی ضبط شده بود و روی آنتن رفت. عطاران آخرین بار با سریال جنجالی «بزنگاه» در تلویزیون حضور داشت و پس از آن به کارگردانی در سینما مشغول شد.

شکستن سکوت عرب‌نیا

فریبرز عرب‌نیا یکی از مهمانان ویژه‌بر‌نامه تحویل سال نو شبکه 2بود که در پاسخ به آزاده نامداری و فرزاد حسنی مجریان برنامه درباره همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا‌ در فیلم سینمایی «چ» گفت: من به این سؤال خیلی کلی جواب می‌دهم و درباره فیلم یا آدم خاصی حرف نمی‌زنم. من از دوستی پرسیدم قصه زیبای حضرت یوسف چه موضوعی دارد و چرا در قرآن عنوان شده است. او نظرش را گفت و نظر مرا پرسید. من هم گفتم به‌نظر من قصه یوسف این را می‌گوید که عزت و ذلت دست خداست و باقی همه هیاهو بر سر هیچ است. بازیگر نقش شهید چمران در «چ» افزود: متأسفانه رابطه بین هنرمند و مردم اینطور تعریف شده است که هنرمندان محتاج توجه مردم هستند و هر کاری برای این موضوع می‌کنند اما من جایگزینی برای این تفکر دارم. قرار نیست هنرمند به حرف‌ها و توقع‌های مردم وابسته باشد. باید سرنوشت مردم برای هنرمند اهمیت داشته باشد نه قضاوت آنها. به‌نظر من از جایی که قضاوت مردم برایمان مهم می‌شود شروع به تزویر می‌کنیم. خودم را می‌گویم که برای اینکه در این وادی نیفتم سرنوشت مردم مهم‌تر از این است که توسط آنها تأیید بشوم یا نشوم.

کد خبر 254651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز