همشهری آنلاین: اداره امنیت ملی افغانستان پنجشنبه ۱۴ فروردین از بازداشت یک مهاجم انتحاری با خودرو بمبگذاری شده در استان ننگرهار خبر داد و اعلام کرد او قصد حمله انتحاری همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان را داشت که دستگیر شد.

انفجار در افغانستان

به گزارش ایرنا، اداره امنیت ملی افغانستان روز پنجشنبه با ارسال خبرنامه ای به ایرنا اعلام کرد یک عامل انتحاری که با خودروی بمب گذاری شده قصد داشت روز شنبه در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان در شهر جلال آباد به مراکز رای دهی حمله کنند و مردم را هدف قرار دهد، شناسایی و دستگیر شد.

اداره امنیت ملی افغانستان این عامل انتحاری را شخصی بنام ˈلعل آغاˈ معرفی کرد و گفت: علاوه بر خودروی بمب گذاری شده، یک قبضه کلاسینکف، 5 عدد بمب دستی و 20 کارت رای دهی جعلی متعلق به این عامل انتحاری به دست نیروهای امنیتی افغان افتاد.

اداره امنیت ملی افغانستان روز گذشته نیز از بازداشت یک گروه 6 نفره از مهاجمان انتحاری در استان قندهار واقع در جنوب این کشور خبر داد و اعلام کرد این افراد به دستور شورای کویته پاکستان برای اقدامات خرابکارانه وارد افغانستان شده بودند.

به گفته اداره امنیت ملی افغانستان، نیروهای امنیتی افغان 6 دستگاه موتورسیکلت، یک خودروی بمب گذاری شده، 3 قبضه کلاشینکف، 4 قبضه سلاح کمری، 3 دستگاه مخابراتی و 200 کیلوگرم مواد منجره این گروه را مصادره کردند.

کد خبر 254532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز