همشهری آنلاین: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اسیرکردن مرزبان ایرانی از طرف مجامع جهانی محکوم شده و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پس از تعطیلات نوروز بدون درنگ کارگروهی پیرامون این موضوع تشکیل می‌دهد.

مرزبانان

سیدمحمدحسین میرمحمدی در گفت‌وگو با تسنیم، پیرامون موضوع اسارت مرزبانان ایرانی اظهار کرد: در حفاظت از مرزبانان تمام مسئولان به ویژه دولت‌مردان وظیفه اصلی را برعهده دارند و در حال حاضر نیز اقداماتی در حال انجام است که البته این اقدامات و برخورد جدی با این موضوع باید خیلی زودتر انجام می‌گرفت.

وی افزود: اعتراض دیپلماتیک مسئولان و تماس‌های مقامات عالی برای حل این موضوع، باید قبل از ایجاد اعتراضات عمومی صورت می‌گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: جان مرزبانان غیور کشور همواره در معرض خطرات گروهک‌ها و نا امنی‌ها قرار دارد و مسئولان امنیتی کشور باید به منظور حفاظت از مرزبانان به ویژه در مرزهای شرقی کشور تدابیر کافی مدون و عملی کنند.

وی با بیان این‌که اسیر کردن مرزبانان بی‌گناه اقدامی ناجوانمردانه است، تصریح کرد: این اقدام از طرف مجامع جهانی محکوم شده و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پس از تعطیلات نوروز بدون درنگ کارگروهی پیرامون این موضوع تشکیل می‌دهد.

میرمحمدی افزود: پاکستان به لحاظ تنوع قومیتی و با توجه به فعالیت گروه‌های تکفیری و سلفی در این کشور و همچنین عدم اقتدار دولت مرکزی در بسیاری موارد با این‌گونه مشکلات مواجه است و در تامین امنیت نقاط مختلف پاکستان به ویژ مرزها دچار مشکل هستند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط مسئولان امنیتی کشور باید حوزه ارتباطی را در این مناطق با در نظر گرفتن مولفه‌های امنیتی کنترل کنند و با در نظر گرفتن تدابیر و هماهنگی‌های لازم به گونه‌ای عمل کنند تا در آینده شاهد این حوادث دلخراش نباشیم.

کد خبر 254510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز