پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان در ریاض با معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی از پادشاه این کشور دعوت شد تا به دوشنبه سفر کند.

عربستان - تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزیر امور خارجه تاجیکستان در ریاض با ولیعهد «امیر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و مسائل توسعه روابط دوجانبه‌ را بررسی کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سراج‌الدین اصل‌اف» که با سفر رسمی 3 روزه وارد این کشور شده‌ در این دیدار پیام رسمی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور کشورش‌ را به «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» شاه عربستان سعودی تسلیم کرد.

به گفته این منبع، رحمان در این پیام با ابراز تمایل به گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه از پادشاه عربستان دعوت کرده‌ که از تاجیکستان بازدید کند. بنابراین بیانیه، این دعوت‌ از سوی مقام عالی رتبه عربستان سعودی با قدردانی پذیرفته شد.

در بیانیه تصریح شده که وزیر خارجه تاجیکستان و معاون نخست‌وزیر عربستان ضمن مذاکرات مسائل مربوط به همکاری بین تاجیکستان و عربستان سعودی در زمینه‌های مختلف‌ را مورد بحث قرار داده‌اند.

بنابراین گزارش، وزیر امور خارجه تاجیکستان در طول سفر رسمی خود به عربستان سعودی همچنین با برخی از مقامات دیگر عربی، رئیس بانک توسعه اسلامی و مسئولان دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز دیدار و روی مسائل توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو انجام داده‌ است.

کارشناسان دعوت رسمی تاجیکستان از شاه عربستان سعودی را به منظور جلب توجه این کشور برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های ملی «دوشنبه» در زمینه‌های مختلف می‌دانند.

این کارشناسان می‌گویند: مقامات تاجیک در صورت سفر شاه عربستان سعودی به تاجیکستان با ارائه طرح‌های مهمی در بخش‌های مختلف و به ویژه در زمینه ساخت نیروگاه‌های برق آبی و استخراج معادن امید به ورود سرمایه از دولت و تجار عربی‌ را دارند.

به گفته این کارشناسان تاکنون با وجود تلاش‌ مقامات تاجیکستان برای توسعه روابط و جلب سرمایه از کشورهای عربی تمایل این کشورها به این کشور آسیای مرکزی چندان چشمگیر نبوده است.

کد خبر 254493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز