مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی شهرداری برای برگزاری روز طبیعت خبر داد و گفت: برای کنترل هر چه بهتر شهر در این روز، ستادی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با حضور روسای سازمان‌های آتش‌نشانی، پارک‌ها و فضای سبز و معاونت خدمات شهری تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در نشست خبری ویژه برنامه‌های روز طبیعت، ضمن اشاره به مصادف شدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با روز طبیعت، گفت: متناسب با این ایام، در سطح شهر تهران پرچم‌های مشکی و نمادهای حجمی با مفاهیم مذهبی نصب شده است.

وی گفت که در روز سیزدهم فروردین ماه از ساعت 10 تا 11 صبح در میدان امام حسین (ع) مراسمی با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار می‌شود.

به گفته وی، در میدان‌های فاطمی، هفت‌تیر و امام خمینی (ره) توسط هیات‌های مختلف، مراسم سوگواری این روز برگزار می‌شود و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، در کنار این هیئت‌ها به شهروندان ارائه خدمت می‌کند.

در بهشت‌زهرا (س) نیز ایستگاه‌های صلواتی برپا و مراسم سوگواری با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه گفت: در روز طبیعت بیش از 2000 بوستان برای استفاده شهروندان از طبیعت آماده شده و در بوستان‌های جنگلی، سرویس‌های پرتابل و آب‌ آشامیدنی تعبیه شده است. تمامی بخش‌های اجراییات شهرداری تهران برای برگزاری روز طبیعت در آماده‌باش کامل هستند و شرکت شهر سالم نیز با خودروهای اورژانس و پزشکان همراه جهت خدمات‌رسانی در این بوستان‌ها مستقر خواهند شد.

عبداللهی همچنین به برگزاری نماز جماعت در بیش از 150 بوستان شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این روز نماز جماعت در بهشت زهرا (س) نیز در قطعات شهدا برگزار خواهد شد. همچنین سازمان آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل قرار دارد و در نقاط مختلف شهر تهران، بیش از 260 دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین مستقر شده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی هستند.

وی برپایی چادرهای سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران در بوستان‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز طبیعت خواند و گفت: در این چادرها مواد غذایی و صیفی‌جات ضروری برای این روز عرضه می‌شود. همچنین سازمان پسماند نیز در تمام بوستان‌ها با برپایی چادرهایی ضمن ارائه آموزش در خصوص جمع‌آوری زباله‌های خشک، نایلکس‌هایی برای جمع‌آوری زباله‌ به شهروندان عرضه می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: شرکت ساماندهی مشاغل نیز با آمادگی لازم در این روز آموزش‌های لازم را در خصوص جانوران مضر شهری به شهروندان تهرانی ارائه می‌کند و بروشورها، تله‌های مکانیکی و تله‌های چسبی بین مردم توزیع می‌شود.

عبداللهی تاکید کرد: در چند ماهه اخیر که موضوع مبارزه با جانوران مضر شهری به شرکت ساماندهی مشاغل سپرده شده، نسبت به گذشته عملکرد بهتری صورت گرفته است.

وی به تشکیل ستادی در سازمان پارک‌ها با حضور روسای برخی سازمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با تشکیل این ستاد، زمینه کنترل هر چه بهتر شهر در روز طبیعت فراهم می‌شود و می‌توان از این طریق ساماندهی مناسبی در خصوص حمل و نقل عمومی با توجه به آمادگی کامل سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی و متروی شهر تهران، در سطح شهر داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خطاب به شهروندان تهرانی درخواست کرد در حفظ و نگهداری بوستان‌ها، گلکاری‌ها و چمن‌کاری‌ها همانند سال‌های گذشته نهایت همکاری داشته باشند.

کد خبر 254323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز