یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: لایحه کامل طرح جامع هوای پاک درصحن علنی مجلس به دولت ارایه شده است و قرار است بعد از تکمیل شدن این طرح پس از بازگشت به مجلس تا دوهفته آتی در جلسات علنی مورد بررسی قرار گیرد.

کمال الدین پیرموذن عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این طرح ابتدا از از سوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تهیه شده بود و از آنجا که دیدگاه دولت تدبیر و امید در زمینه مسائل زیست محیطی از دیدگاه نمایندگان پررنگ‌تر بود قرار شد تا این طرح برای چکش کاری به دولت ارایه شود.

وی با بیان اینکه گزارش مسئولان دولتی حاکی از آن است که با بمباران مسائل زیست محیطی روبه رو خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح جامع هوای پاک تقدیم دولت شد و قرار است تا دو هفته آینده این طرح در مجلس بررسی شود.

به گفته پیرموذن این طرح در تمامی زمینه‌های زیست محیطی از جمله آب، حیات وحش، هوا و دیگر موارد خواهد است.

وی با بیان اینکه قوانین زیست محیطی برای وضعیت موجود کافی نیست خاطرنشان کرد: درست است که صاحب منصبان نظام، سیاست های حمایتی خود را از موضوعات محیط زیستی مانند محیط بانان دارند اما قوانین زیست محیطی به روز نیست و جوابگوی مشکلات کنونی کشوردراین زمینه نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دلیل وجود مسائل جدیدی مانند ریزگردها، کشتار حیات وحش ، مشکلات تالاب‌ها و دریاچه های رو به افول، باید قوانین جدیدی برای رفع این مشکلات تصویب شود.

کد خبر 254251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز