یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: زلزله ۴.۱ ریشتری منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

«مرتضی مرادی پور» عصر یکشنبه 93/01/10 در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی گفت: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی های اولیه مشخص شد، این زمین لرزه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

مرادی پور ادامه داد: اکنون نیروهای ارزیاب در محل وقوع زمین لرزه حضور دارند و در حال مخابره آخرین ارزیابی های خود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه ورزقان از خانه های خود خارج شده‌اند، نیروهای امداد رسان به منظور انجام حمایت‌های اولیه از مردم منطقه زلزله زده، در حال عزیمت به محل هستند.

زلزله ای به بزرگی 4.1 در مقیاس امواج درونی(ریشتر) ساعت 14 و 21 دقیقه و 58 ثانیه امروز(یکشنبه) حوالی منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

ورزقان یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است و در 40 کیلومتری غرب اهر و 78 کیلومتری شمال تبریز قرار دارد.

 

کد خبر 254246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز