همشهری آنلاین: نخست وزیر ترکیه در حالی از پیروزی در انتخابات شهرداری‌ها سخن می‌گوید که مخالفان وی اطمینان دارند در آنکارا و استانبول پیروز خواهند شد.

ترکیه

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ترکیه امروز و در بحبوحه تشدید اختلافات بین رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور با مخالفان خود، شاهد برگزاری انتخابات شهرداری هاست.

اردوغان وعده داده است در این انتخابات سیلی محکمی به صورت رقبای سیاسی خود بنوازد و این در حالیست که احزاب مخالف ابراز اطمینان کردند که در آنکارا و استانبول به پیروزی دست خواهند یافت.

ملاک ابوزینب گزارشگر این شبکه در گزارشی همراه با پخش قسمتی از سخنان اردوغان در جمع طرفداران خود گفت: این آخرین سخنرانی اردوغان قبل از آغاز انتخابات امروز در این کشور بود. بیش از بیست و چهار ساعت است که اردوغان به سبب احساس کسالت در تارهای صوتی خود به سبب چند هفته تبلیغات انتخاباتی، سکوت اختیار کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: اردوغان در حالی وارد رقابت های انتخاباتی می شود که رسوایی های سیاسی و مالی بی سابقه‌ای ترکیه را به لرزه در آورد. این در حالیست که روابط وی با رقبا و مخالفان به شدت متشنج شده است. اردوغان آنچه را علیه دولت اتفاق می افتد یک توطئه می داند و کسانی که اطلاعات را منتشر کردند خائن دانست و وعده داد در انتخابات شهرداری ها سیلی محکمی به گوش مخالفان خود بنوازد.

ترهان اردم کارشناس نظرسنجی می گوید: اردوغان نباید مخالفان خود را سرزنش کند و منتقدان وی نیز باید به نظرات کسانی که به حزب عدالت و توسعه رای می دهند توجه کنند. دولت صبح روز دوشنبه با مشکلات شدیدی از جمله سیاسی و اقتصادی روبرو می شود.

در ادامه گزارش آمده است: بیشتر نظرسنجی ها حاکی از آن است که حزب عدالت و توسعه که اردوغان ریاست آن را بر عهده دارد با میزان آرائی بین سی و پنج تا چهل و پنج درصد به پیروزی می رسد. اما اردوغان می کوشد به منظور آماده کردن شرایط برای نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری این میزان را به پنجاه درصد برساند.

اردوغان در حالی وعده پیروزی می دهد که مخالفان وی اطمینان دارند در استانبول و آنکارا به پیروزی دست خواهند یافت. به دنبال نزاع سیاسی بین اردوغان و رقبا و مخالفان وی از جمله فتح الله گولن، انتخابات این کشور کاملا ماهیت سیاسی به خود گرفته است و برگزاری آن به منزله همه پرسی درباره محبوبیت اردوغان و مخالفان وی است.

کد خبر 254228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز