همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور از اواخر وقت فردا، گفت:‌ دمای هوا در اواسط هفته جاری در نیمه شمالی کشور ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌‌یابد.

به گزارش فارس، فریبا گودرزی در رابطه با شرایط جوی کشور در چند روز آینده،‌گفت: از بعدازظهر امروز تا ظهر یکشنبه به دلیل وزش بادهای گرم در سواحل دریای خزر، دمای هوا بین 5 تا 10 درجه در این نواحی افزایش می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: طی سه روز آینده در ابتدا بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و احتمالاً تگرگ و در ادامه در بعضی نقاط مستعد بارش برف برای مناطق شمال غرب، شمال، غرب و دامنه‌های زاگرس پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای طی روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، گیلان، مازندران، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز دوشنبه نیز آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان دور از انتظار نخواهد بود.

گودرزی همچنین از کاهش شدید دمای هوا در روزهای دوشنبه و صبح سه شنبه در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: دمای هوا در نیمه شمالی کشور بین 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد و  5 تا 10 درجه در سایر نقاط کشور کاهش می‌یابد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی،  طی روز یکشنبه دریا خزر و در روز دوشنبه خلیج فارس به سبب افزایش سرعت وزش باد، مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسافرت‌های نوروزی و تردد در جاده‌ها توصیه می‌شود تا حد امکان از توقف در  حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

کد خبر 254164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز