جمعه ۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: براساس طرحی گسترده برای بازتعریف نیروی نظامی ایالات متحده در اروپا تعداد پرسنل نظامی آمریکا در اروپا از 62 هزار تن در حال حاضر به کمتر از 35 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

به گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور این طرح بر اساس تحقیقی داخلی در پنتاگون که از سوی فرماندهی ارتش ایالات متحده در اروپا تدوین شده است و ژنرال جان کرادوک، فرمانده کل نظامیان آمریکایی در اروپا و فرمانده نیروهای ناتو در اروپا تهیه شده است.

در این چارچوب تعداد واحدهای نظامی ارتش آمریکا در اروپا به سه تیپ کاهش خواهد یافت و در برابر یک تیپ ذخیره همیشه در ایالات متحده در حال آماده‌باش خواهد بود تا به‌صورت چرخشی به جای تیپ‌های استقرار یافته در اروپا به این قاره اعزام شود.

در حالی که ستاد فرماندهی ارتش آمریکا از این طرح حمایت کرده است منتقدان می‌گویند اجرای آن متضمن پیامی اشتباه برای کشورهای خارج از ناتو در اروپا است و واحدهای ارتش آمریکا در اروپا را از نیروی مورد نیاز خود برای انجام وظایف‌شان محروم خواهد ‌کرد.

قرار است رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده گزارش ژنرال کرادوک را طی هفته‌های آتی مورد بررسی قرار داده و پیرامون آینده نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 25407

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز