همشهری آنلاین: دبیرکل حزب کارگزاران از پیوستن افراد جدیدی به این حزب از جمله سعید لیلاز و محمد قوچانی خبر داد و گفت: کارگزاران در سال جدید بازسازی و نوسازی خواهد شد.

به گزارش فارس، غلامحسین کرباسچی از نوسازی و بازسازی در حزب متبوع خود در سال 93 خبر داد و درباره تحولات در ترکیب شورای مرکزی اظهار داشت: آخرین مصوبه شورای مرکزی و هیأت اجرایی کارگزاران مبتنی بر ترمیم شورای مرکزی است.

کرباسچی ادامه داد: بخشی از اعضای شورای مرکزی به دلیل استعفا یا هر دلیل دیگری حضور ندارند از این رو مصوب شد در مرحله اول برای ترمیم شورای مرکزی اقدام کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران با بیان اینکه این کار در دو ماه گذشته به نتیجه رسیده و اعضای شورای مرکزی کارگزاران به 31 نفر افزایش پیدا کرده است، درباره اینکه این 31 نفر چه کسانی هستند، گفت: خیلی از دوستان قبل که در شورای مرکزی حضور دارند؛ علاوه بر آنها از چند نفر خانم فعال سیاسی و کارآفرین، چند تن از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای نظیر آقایان سعید لیلاز و محمد قوچانی، از اهل سنت آقای عبدالله سهرابی، چند تن از اعضای حزب در شهرستان‌ها و یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت آقای جمالی دعوت کرده‌ایم که به حزب پیوستند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه از نیروهای مختلفی در این مجموعه حضور دارند دال بر این است که ما در استان‌ها نیروهای همسو با کارگزاران را منسجم و احتمالاً شوراها و دبیران شورای حزب را ترمیم کنیم.

کرباسچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عملکرد دولت را در جهت گشایش فعالیت احزاب چطور ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: همین قدر که وزیر کشور با احزاب جلسه هم‌اندیشی برگزار می‌کند، گام مثبت است اما می‌دانید که ما در هشت سال گذشته با شرایطی مواجه بودیم که مسئولان دولت رسماً علیه کلیت احزاب حرف می‌زدند اما در حال حاضر رئیس جمهور و وزیر کشور چنین موضعی ندارند اما در عین حال از نظر عملی می‌توانم بگویم هنوز فضای عملیاتی آن چنانی ندیده‌ایم و در سطح همین جلسات بوده است.

دبیرکل حزب کارگزاران، عدم برخورداری حزب خود از مواضع مدون را یکی از نقض‌های موجود برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه ما جزوه یا کتابچه‌ای نداشته‌ایم لذا قبول دارم که مواضع کارگزاران به این معنا تبیین نشده است.

کد خبر 253909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز