همشهری آنلاین: پلیس هند می‌گوید درعملیاتی چهارعضو یک گروه تروریستی را که به دنبال ایجاد هرج و مرج و بمب گذاری درطول انتخابات پارلمانی هند بودند دستگیر کرده است.

پلیس هند

به گزارش ایرنا، منابع رسمی هند روز دوشنبه 93/01/04 اعلام کردند عملیات پلیس درشهر جیپور مرکز ایالت راجستان انجام شده و یکی از تروریست‌ها 250 کیلوگرم مواد منفجره همراه داشته است.

جستجوی گسترده ای پلیس درایالت راجستان در غرب هند جهت یافتن سایر اعضای وابسته به این گروه تروریستی ادامه دارد.

پلیس هند گفت در عملیات خود ˈاحمد جاوید وقاصˈ یک تروریست تحت تعقیب اهل پاکستان را که در اقدامات مختلف مانند بمب گذاری در بازار دهلی نو شرکت داشته، دستگیر کرده است.

ˈاس ان شریواستواˈ کمیسیار عالی پلیس دهلی ضمن تایید این موضوع افزود: هم اکنون وقاص در حال بازجویی است و سه تن از همدستان او نیز که در حال برنامه ریزی برای انجام یک حمله تروریستی در اجمیر بودند، دستگیر شده‌اند.

در همین حال ˈسشیل کومار شیندهˈ وزیر کشور هند با ابراز خوشحالی از دستگیری وقاص گفت: دستگیری این فرد می تواند منجر به شناسایی هویت سایر اعضای گروه تروریستی شود.

پیش از این نیز منابع اطلاعاتی هند نسبت به نقشه گروه های تروریستی فعال در منطقه جهت بمب گذاری در زمان برگزاری انتخابات سراسری در این کشور هشدار داده بودند.

انتخابات سراسری شانزدهمین دوره مجلس عوام هند براساس تصمیم کمیسیون انتخابات از هفتم آوریل (18 فروردین 93) تا 12 ماه می ( 22اردیبهشت 93) در 9مرحله برگزار می‌شود.

کشور هند دو مجلس به نام های لوک سابا (مجلس عوام) و راجیا سابا (مجلس علیا یا سنا) دارد. همه 543 نماینده مجلس عوام هند از سوی مردم انتخاب می‌شوند.

مجلس عوام ازآن جهت بسیار مهم است که نخست وزیر به عنوان رییس قوه مجریه از سوی حزب حاکم دراین مجلس معرفی می شود و در انتخابات پیش رو دوره نخست وزیری ˈمانموهان سینگˈ نخست وزیر فعلی هندوستان خاتمه می‌یابد.

کد خبر 253846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز