همشهری آنلاین: یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید تصویر روشنی برای رشد اشتغال در کشور ارائه کند که این موضوع اصلی‌ترین مسئله است و به دنبال آن باید سیاست‌های دستمزدی کشور به طور کلی اصلاح شود.

حسین راغفر کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اولویت‌های اقتصادی سال 93 گفت: انتظار می‌رود دولت در سال 93 سیاست‌های مشوق تولید را سیاستگذاری کند.

وی افزود: دولت باید از سیاست‌های اشتغال آفرین در سال 93 حمایت کند و حمایت هم باید مشروط به تحقق هدف‌های کمی و شاخص‌های بهره‌وری باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: در برخی کشورهای صنعتی برای اینکه کارفرمایان اشتغال را حفظ کنند دولت‌ها برای کمک به آنها یارانه دستمزد می‌پردازند، همچنین در سال 2013 دولت آلمان بالغ بر 40 میلیارد دلار به صنایع پیشرو و موفق این کشور کمک مالی کرد که البته این کمک‌ها مشروط و بر حسب میزان پیشرفت آنها بوده است.

راغفر گفت: دولت باید تصویر روشنی برای رشد اشتغال در کشور ارائه کند که این موضوع اصلی‌ترین مسئله است و به دنبال آن باید سیاست‌های دستمزدی کشور به طور کلی اصلاح شود.

وی افزود: امروز دولت و مجلس نگران خروج بنزین از کشور هستند و یکی از دلایل افزایش قیمت بنزین در کشور جلوگیری از قاچاق این کالاست ولی هیچ‌کس به فکر فرار مغزها که میلیاردها دلار ارزش آن است و سال‌ها به ثمر رسیدن آن زمان می‌برد نیست. راغفر تصریح کرد: متاسفانه دلیل فرار مغزها فقدان شغل و دستمزدهای نازل است و بنابراین مسئله اصلی به نظرم اشتغال و سیاست‌های متناسب برای حمایت از اشتغال و اصلاح نظام دستمزدی است.

کد خبر 253784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز