سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس انجمن داروسازان ایران از فعالیت داروخانه های شبانه روزی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل نوروز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هر داروخانه شبانه‌روزی موظف به داشتن ۳ داروساز است، از این جهت مشکلی در ارائه خدمت به مردم ندارند.

به گزارش مهر، دکتر رهبر مژدهی آذر در این‌باره اظهارداشت: داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیلات رسمی و روزهای غیر تعطیل نوروز، موظف هستند به مردم خدمات ارائه بدهند.

وی با اعلام اینکه هر داروخانه شبانه‌روزی موظف به داشتن 3 داروساز است، تاکید کرد: از این جهت، مشکلی برای فعالیت در طول شبانه روز ندارند.

مژدهی آذر در ارتباط با وضعیت داروخانه‌های روزانه خصوصی برای فعالیت در روزهای تعطیل و غیرتعطیل نوروز، گفت: بر اساس آنچه در قانون دیده شده است، داروخانه‌های روزانه اجازه ندارند در ایام تعطیل نوروز فعال باشند و در صورت مشاهده، برخورد و جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه داروخانه‌های روزانه موظف به 8 ساعت فعالیت در طول روز هستند، ادامه داد: وقتی داروخانه‌های شبانه روزی در ایام تعطیل فعال هستند، داروخانه‌های روزانه باید تعطیل باشند.

رئیس انجمن داروسازان ایران در خصوص اقلام دارویی مورد نیاز بیماران خاص در داروخانه‌های شبانه روزی، گفت: تهیه داروهای خاص، اصولا از طریق مراکز خاص دارویی انجام می‌شود. اما، برخی از داروهای خاص و کمیاب نیز در داروخانه های شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 253601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز