همشهری آنلاین: مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با تمهیدات درنظر گرفته پیش بینی می‌شود که زیرساخت شبکه‌های ارتباطی در روزهای ابتدایی سال جدید و با وجود افزایش حجم ترافیک شبکه‌ها در وضعیت نرمال قرار داشته باشد.

به گزارش مهر،‌مهدی خدایی با بیان اینکه هم اکنون شبکه ارتباطات زیرساخت در وضعیت نرمال قرار دارد اظهار داشت: شبکه اینترنت در وضعیت پایدار و نرمالی قرار دارد و امیدواریم در ایام نوروز مشکلی از بابت دسترسی کاربران به این شبکه نداشته‌باشیم.

آماده باش تیم های نگهداری شبکه های ارتباطی

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت به طور قطع در برقراری ارتباطات مطلوب و جابجایی مکالمات تاثیر مثبتی خواهد داشت ادامه داد: در 6 ماهه دوم امسال ظرفیت پهنای باند اینترنت از 72 گیگابیت به 120 گیگابیت بر ثانیه رسیده که این افزایش ظرفیت در برقراری ارتباطات دیتا و صوت مشترکان تاثیرگذار است.

خدایی از راه اندازی تیم‌های نگهداری شبکه در راستای امنیت و پایداری شبکه ارتباطات زیرساخت به صورت شبانه روزی خبر داد و گفت: تیم‌های نگهداری شبکه در آماده باش به سر می‌برند و به طور مداوم زیرساخت‌های ارتباطی کشور را کنترل می‌6کنند که در صورت وفوع مشکلات احتمالی، آماده رفع خرابی و پاسخگویی خواهند بود.

افزایش بار ترافیکی GPRS و برنامه های مخابرات

به گزارش مهر، با وجود مسافرت‌های نوروزی پیش بینی می‌شود که شبکه اینترنت در ایام نوروز، روزهای پرترافیکی را تجربه نکند و به همین دلیل مسئولان معتقدند که ممکن است در ایام تعطیلات عید نوروز سرعت استفاده از اینترنت برای کاربران تا حدی نیز افزایش یابد چرا که بخشی از ترافیک شبکه اینترنت نیز مربوط به استفاده سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات تجاری است که در این ایام به نوعی تعطیل هستند و بخشی از کاربران دائمی اینترنت نیز در این ایام به مسافرت می‌روند و همین مسئله باعث می‌شود استفاده از اینترنت در این ایام تا حدی کاهش یابد و تعداد کاربران کم می‌شود.

در این میان ممکن است استفاده از سرویس اینترنت موبایل (GPRS) افزایش یابد که در این زمینه علی سپهری راد- معاون شرکت مخابرات ایران از تمهیدات مدنظر برای این شبکه خبر داد و گفت: با اختصاص پهنای باند اینترنت درخواستی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به مخابرات، مشکلی بابت افزایش تقاضا در بخش دیتای شبکه نداریم و امیدواریم در ایام نوروز نیز مشکلی در این راستا به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه در مورد استفاده مشترکان از سرویس‌های دیتا، ممکن است با افزایش بارترافیکی GPRS در روزهای نخستین سال مواجه شویم افزود: در این زمینه با افزایش پهنای باند اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، پیش بینی می‌شود از نظر ظرفیت مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

معاون شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: مرکز تماس 2020 شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور به صورت همه روزه پاسخگوی مشکلات مشترکان اینترنت خواهد بود.

کد خبر 253579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز