همشهری آنلاین: راسل کرو بازیگر نقش «نوح» قصد دارد فردا ۲۸ اسفند با حضور در میدان سن پیتر و در دیدارهای عمومی پاپ حضور یافته و با رهبر کاتولیک‌های جهان درباره این فیلم گفتگو کند.

فیلم نوح

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، کمپانی پارامونت اعلام کرد پاپ دیدار با عوامل این فیلم جنجالی را لغو نکرده است.

راسل کرو بازیگر این فیلم امیدوار بود تا با پاپ فرانسیس در دیدارهای هفتگی او در میدان سن پیتر دیدار کند.

وی در هفته‌های اخیر مکررا در شبکه اجتماعی توییتر از پاپ درخواست کرده بود تا فیلم «نوح» را ببیند. این فیلم ساخته دارن آرنوفسکی و فیلمی حماسی است که بر مبنای انجیل از زندگی این پیامبر ساخته شده است.

کرو دیروز برای دیدارهای مطبوعاتی وارد رم شد و امروز سه شنبه 27 اسفند قرار است اولین نمایش فیلم «نوح» در ایتالیا انجام شود.

کرو می‌خواهد فردا چهارشنبه در حضور عمومی پاپ در میدان سن پیتر حاضر شود تا شاید این شانس را پیدا کند تا به صورت حضوری پاپ را ببیند.

پارامونت امیدوار است واتیکان بک برنامه ملاقات با پاپ را ترتیب بدهد، هرچند قطعی نیست که دارن آرنوفسکی هم در این دیدار حضور داشته باشد یا خیر.

با این حال استودیو واتیکان به این کمپانی گفته که حضور کرو در میدان سن پیتر می‌تواند موجب به هم ریختگی برنامه ملاقات هفتگی پاپ شود چون کرو شخصیت شناخته شده‌ای است.

استودیو هم گفته است که متوجه ماجرا هست و این برنامه را لغو می‌کند.

پارامونت یک تور مطبوعاتی جهانی را برای معرفی «نوح» ترتیب داده که تا پایان این ماه (میلادی) ادامه دارد و شامل دیدارهایی از آمریکای شمالی نیز می‌شود.

این فیلم قرار است از 28 مارس در آمریکا راهی پرده های سینما شود.

این فیلم به دلیل نمایش تصویری گاه خشن از حضرت نوح تاکنون در میان رهبران کلیساهای جهان نیز با نظرهای منفی روبه رو شده و به همین دلیل سازندگان آن امیدوارند بتوانند با همه این مخالفت‌ها، تماشاچی خود را از دست ندهند.

در عین حال نظر مقامات مذهبی جهان اسلام نیز مخالف با نمایش این فیلم بوده چون تصویرگر چهره یک پیامبر آسمانی شده است.

به دنبال همین نظرات نمایش این فیلم در شماری از کشورهای خاورمیانه ممنوع اعلام شد.

پارامونت می‌گوید در ساخت این فیلم بر روایت انجیلی آن وفادار بوده و تنها از این روایت اقتباسی ادبی کرده است.

به نظر می‌رسد کرو خواسته است با طرح این احتمال که می‌تواند در یک مکان عمومی پاپ را ببیند، به نوعی واتیکان را در فشار بگذارد تا برنامه یک دیدار رسمی را جدی‌تر در نظر داشته باشند.

کد خبر 253569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز