شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: کمتر از ۵روز به پایان سال ۹۲باقی مانده و شبکه‌های مختلف تلویزیون در این روزهای آخر سال ویژه‌برنامه‌های نوروزی خود را به مخاطبان معرفی می‌کنند.

کشتی تایتانیک

شبکه 4هم که قرار بود امسال یک سریال ویژه نوروز تدارک ببیند، در نهایت قید «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» را زد و قرار است یک مجموعه تازه خارجی را در روزهای تعطیل روی آنتن ببرد. درام تاریخی «تایتانیک: خون و فولاد» محصول 2012ایرلند، ایتالیا، فرانسه، کانادا، بریتانیا و اسپانیاست که در یک فصل و 12قسمت تولید و پخش شده است.

روایتی متفاوت از کشتی تایتانیک

تایتانیک: خون و فولاد به کارگردانی سیاران دانلی فیلمساز ایرلندی داستان ساخته شدن کشتی معروف تایتانیک را از زاویه‌ای تازه روایت می‌کند. این سریال 30میلیون دلاری یکی از 2 مجموعه پرخرجی بود که در صدمین سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک در سراسر دنیا روی آنتن رفت. سریال دیگر «تایتانیک» نام داشت که در قالب 4قسمت همزمان در حداقل 86کشور به نمایش درآمد؛ درحالی‌که تایتانیک: خون و فولاد ابتدا در آلمان و دانمارک و بعد به‌ترتیب در ایتالیا، فرانسه و آمریکا پخش شد. این سریال در ایالات متحده در 6قسمت 100دقیقه‌ای روی آنتن رفت.

تایتانیک: خون و فولاد با بازی کوین رجرز، الساندرا ماستروناردی، درک جیکوبی، نیو کمبل و اوفلیا لوویبند داستان کارخانه‌ای است که تایتانیک در آن ساخته می‌شود. کار ساختن این کشتی غول‌پیکر در بلفاست ادامه دارد درحالی‌که اتحادیه‌های کارگری درگیر ناآرامی‌ها و درگیری‌های سیاسی و مذهبی هستند. در این میان یک مهندس بلندپرواز شیفته مهاجری ایتالیایی می‌شود و... این سریال نامزد دریافت 5جایزه از مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند بود.

فیلم‌های نوروزی شبکه 3

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه 3به تازگی جدول پخش فیلم‌های نوروزی را در دسترس قرار داده است که براساس داده‌های این جدول، نخستین فیلم نوروزی ساعت 23:30روز سه‌شنبه 27اسفند روی آنتن می‌رود و «حاشیه اقیانوس آرام» نام دارد. ساعت پخش بقیه فیلم‌های نوروزی این شبکه 11:10هر روز و تکرار آن ساعت یک بامداد روز بعد است. «خط مقدم خانه» به کارگردانی گری فلدر و بازی جیسن استیتم، جیمز فرانکو و وینونا رایدر را می‌توانید صبح روز چهارشنبه تماشا کنید.

آخرین روز سال 92فیلم ایرانی «سال تحویل» به کارگردانی حسین قناعت پخش می‌شود و بعد به‌ترتیب از روز اول تا 13فروردین 93این فیلم‌ها از شبکه 3به نمایش درمی‌آید: آخرین مقاومت با بازی آرنولد شوارتزنگر، آخرین مسافر به کارگردانی امید نوشین محصول 2013انگلیس، حال خوب به کارگردانی مهدی گلستانه، مرد تای چی به کارگردانی و بازی کیانو ریوس، همایش ساخته رضا یارخلج، نجات فرمانده یانگ، ایستگاه اعداد، 3 احمق ساخته راج کومار، قلب‌های شجاع محصول ژاپن و مترو از سینمای روسیه. همچنین فیلم «پس از زمین» با بازی ویل اسمیت و پسرش جیدن هم روز جمعه 15فروردین برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

رنگین‌کمان فیلم‌های ایرانی آی‌فیلم

با پایان یافتن سریال «مرد نقره‌ای»، امروز به مناسبت ایام فاطمیه یک قسمت از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و به جای سریال‌های طنز مستند هنرمندان روی آنتن می‌رود. از فردا یکشنبه نوبت می‌رسد به ماجراهای کلاه‌قرمزی که ساعت 17:30پخش و در 2نوبت 1:30و 9:30تکرار می‌شود. پخش کلاه‌قرمزی 92به‌احتمال فراوان در ایام عید نوروز هم ادامه خواهد داشت و دیگر سریال‌های تازه آی‌فیلم «خط قرمز» و «هفت‌سین» هستند که هر دو از 28اسفند به نمایش درمی‌آیند؛ اولی به کارگردانی قاسم جعفری و بازی شهرام حقیقت‌دوست، سروش گودرزی، پویا امینی، زهراه اویسی، شهرام عبدلی و مجید مشیری ساعت 16:30به جای «مامور بدرقه» و دومی ساعت 21:30به جای «سقوط یک فرشته». سریال نوروزی هفت‌سین را یدالله صمدی ساخته و مهران رجبی، سیروس گرجستانی، فردوس کاویانی، ستاره اسکندری، جواد عزتی و... در آن ایفای نقش کرده‌اند. برگ برنده شبکه آی‌فیلم در ایام نوروز بی‌تردید بازگشت دوباره باکس ویژه پخش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی به کنداکتور آن است. در چند روز اخیر تیزرهای تبلیغاتی پخش فیلم در این شبکه از سر گرفته شده و ازجمله مهم‌ترین فیلم‌های نوروزی آن می‌توان به عینک دودی، شور عشق، ازدواج صورتی، شرط اول، اقلیما، ناخدا خورشید و... اشاره کرد. اگر پخش سریال «یوسف پیامبر» تا اواخر این هفته پایان یابد، باید از نخستین روز سال 93منتظر پخش فیلم‌های ایرانی در آی‌فیلم باشیم.

کد خبر 253124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز