همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از دیدار اشتون با محکومان فتنه ۸۸ گفت: این دیدارها از قبل برنامه ریزی شده نبوده است.

حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با جمعی از زنان از جمله «نرگس محمدی» از محکومان فتنه سال 88 گفت: وزارت خارجه باید درباره این دیدارها پاسخگو باشند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور مسئولان کشورهای خارجی از جمله کاترین اشتون باید در چارچوب برنامه‌ریزی هایی باشد که از سوی وزارت خارجه تنظیم می‌شود؛ لذا دیدار با هر شخصی بدون برنامه ریزی در هیچ جای دینا معمول نیست.

وی با تاکید بر اینکه دیدار خانم اشتون با محکومان فتنه سال 88 از قبل برنامه ریزی شده نبوده است، تصریح کرد: این نوع برخوردها از سوی خانم اشتون نادرست و خارج از چارچوب دیپلماتیک صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین افزود: با توجه به اینکه برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی به این دیدارها معترض هستند، در این باره اعلام نظر خواهند کرد و سوال از وزیر خارجه برای این دیدارها بعید نیست.

گفتنی است؛ کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز شنبه به ایران سفر کرده است، با گروهی از فعالان زن از جمله نرگس محمدی دیدار و گفت و گو کرده است.

لازم به ذکر است، مایکل مان سخنگوی اشتون نیز ضمن تایید این خبر مدعی شده است که این دیدار به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته است.

کد خبر 252665
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز