همشهری آنلاین: سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در بیانیه ای درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول رییس جمهور افغانستان را به حامد کرزی رییس جمهور و مردم افغانستان تسلیت گفت و تاکید کرد نقش بارز مارشال محمد قسیم فهیم در تاریخ چهار دهه اخیر افغانستان، درخشان و فراموش ناشدنی است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل روز یکشنبه در این بیانیه ضمن ابراز تاسف از درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول رئیس جمهور اسلامی افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به حامد کرزی رئیس جمهور و مردم مسلمان و آزادیخواه افغانستان ابراز داشت.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان آمده است: مارشال محمد قسیم فهیم از شخصیت های برجسته جهادی کشور افغانستان بود که عمر پربرکت و ارزشمند خویش را وقف مقاومت در برابر تجاوزات خارجی، آزادی و استقلال، دولت سازی و بازسازی کشورش کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در این بیانیه تاکید کرد که در برهه زمانی حساس کنونی و با عنایت به این ضایعه اسفناک، ضمن تاکید مجدد بر تعهد خویش مبنی بر همراهی با مردم افغانستان، برای مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جزیل از خداوند متعال مسئلت می نماید.

مارشال فهیم صبح روز یکشنبه در سن 56 سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

دولت افغانستان به مناسبت درگذشت مارشال قسیم فهیم سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم افغانستان را در سراسر جهان به حالت نیمه افراشته در آورد.

کد خبر 252543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز