همشهری آنلاین: دولت از رسانه‌هایی که در زمینه مفاسد اقتصادی دست به افشاگری می‌زنند، حمایت معنوی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت تدبیر،حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور درباره حمایت دولت از رسانه‌هایی که در زمینه مفاسد اقتصادی افشاگری می‌کنند، گفت: بحث رئیس­‌جمهور معطوف به این نکته است که رسانه­‌های حق‌گو به ­عنوان بازوی نظارتی کشور، بازوی قوه قضائیه و بازوی قوه مجریه به­ عنوان ناظران افکار عمومی و حامیان دولت و حکومت می­‌توانند عمل کنند.

وی افزود: دولت نمی‌تواند از رسانه‌ها حمایت قضایی داشته باشد اما دولت از رسانه‌هایی که در زمینه مفاسد اقتصادی دست به افشاگری می‌زنند، حمایت معنوی خواهد کرد.

او درباره حمایت‌های حقوقی از روزنامه‌نگاران و مطبوعات افشاگر نیز گفت: از نظر حقوقی حمایت از مطبوعات افشاگر در زمینه فسادهای اقتصادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور می‌آید. در این قانون سازمان بازرسی کل کشور موظف شده از رسانه‌هایی که کار نظارتی انجام می‌دهند، حمایت کند و رسانه­‌ها به­ عنوان ناظران داوطلب سازمان بازرسی فعالیت می­‌کنند.

به گزارش این سایت؛«بزرگ‌ترین قدرتی که می‌تواند به صحنه بیاید و با فساد مبارزه کند، رسانه‌ها هستند.» این جمله را روز گذشته حسن روحانی در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات اعلام کرد. او همچنین گفت: «رسانه‌ها باید به صحنه بیایند. نام افراد مفسد و ویژه‌خوار نباید در جیب رئیس دستگاه اجرایی کشور باشد. نام افراد مفسد و ویژه‌خوار باید بر سر زبان و بیان خبرنگاران ما قرار گیرد.»

کد خبر 252522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز