مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: شریان‌های ارتباطی میدان هفت تیر، حد فاصل بزرگراه مدرس تا خیابان مفتح به زیرزمین منتقل و فضاهای موجود به پیاده رو و کاربری‌های فرهنگی خدماتی تبدیل می‌شود.

مسعود نصرآزادانی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت و گو با همشهری، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی ترافیکی میدان هفت تیر و فضاهای اطراف آن دانست و گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین، وجود تقاطع همسطح پیرامون میدان، کثرت تردد عابرین و وسایط نقلیه، وجود ایستگاه مترو و توقفگاههای اطراف، این میدان را به یک گلوگاه ترافیکی تبدیل کرده است که ساماندهی آن به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

وی افزود: یکی از گزینه‌های مورد نظر برای ساماندهی میدان هفت تیر که هم اکنون توسط مشاوران در دست مطالعه و بررسی قراردارد، غیر همسطح شدن عبور سواره رو و جداکردن مسیرسواره رو از پیاده رو است.

نصرآزادانی همچنین گفت: فضاهای آزاد شده ناشی از ساماندهی میدان هفت تیر به فضاهای عمومی‌از جمله پیاده‌رو، فضای سبز، و فضاهای فرهنگی و خدماتی تبدیل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود، با اجرای این طرح و انتقال شریان‌های ارتباطی میدان هفت تیر به زیرزمین، بیش از 30 هزار متر مربع فضا برای استفاده و تبدیل به کاربری‌های عمومی‌آزاد شود، ضمن اینکه بار ترافیکی منطقه اطراف میدان به شدت کاهش خواهد یافت.

کد خبر 25218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز