مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین همایش سراسری بانوان مداح کشور با عنوان ستایشگران زینبی روز پنجشنبه در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

زنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش با حضور ˈمجتبی شاکریˈ عضو شورای اسلامی شهر تهران، فائزه عظیم زاده اردبیلی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امام صادق(ع) و جمعی از مداحان و محبان اهل بیت (س) در سالن اجتماعات فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران تشکیل شد.

در این همایش مجتبی شاکری به بیان نقش موثر بانوان در فعالیت های فرهنگی در جامعه پرداخت و گفت: جای بانوان مداح در عرصه فعالیت‌های مداحی و روضه خوانی بسیار محدود و کم فروغ است.

وی افزود: باید برای این منظور و رفع نیاز جامعه با برنامه ریزی‌های دقیق و تنظیم شده به رشد و پرورش استعداد نهفته در این زمینه در میان خواهران اقدام شد.

فائزه عظیم زاده ‏اردبیلی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) نیز با تاکید بر حضور بانوان در این عرصه، گفت: فضای خالی خواهران در فعالیت‌های مداحی دیده می‌شود .

وی اظهار کرد: بانوان مسلمان به ویژه محبان اهل بیت همچون زینب کبری (س) در مبارزات فرهنگی باید حضوری فعال داشته باشند.

این بانوی قرآن پژوه گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی می‌کنند بی بندباری را دربین جوانان ترویج کنند.

ابراهیم صدیق عضو هیات مدیره خانه مداحان کشور در گفت و گو با خبرنگارایرنا، گفت: همایش ستایشگران زینبی به همت خانه مداحان کشور و با همکاری سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران امروز در فرهنگسرای خاوران تشکلیل شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، تاکید بر حضور بانوان در فعالیت های دینی و مذهبی است.

این عضو هیات امنای خانه مداحان کشور افزود: خانه مداحان اهل بیت رسول الله(ص) از سال 88 با اهدای شهرداری تهران فعالیت خود را به منظور آموزش مداحی آغاز کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در چهار سال گذشته فقط برای برادران دوره های آموزش مداحی گذاشته شده است که از 19 بهمن امسال دوره های آموزشی مداحی ویژه بانوان نیز در خانه مداحان برگزار شد.

صدیق با تاکید بر توسعه کلاس های آموزش ویژه بانوان در خانه مداحان، گفت: تاکنون سه دوره آموزشی برای خواهران با موضوعات ˈمقتل شناسی و روضه شناسیˈ،ˈصوت لحنˈ و ˈ سیره اهل بیت(س)ˈ برگزار شده است.

عضو هیات مدیره خانه مداحان کشور با اشاره به ثبت نام بانوان علاقمند در دوره های آموزش مداحی ادامه داد: بانوان علاقه مند پس از گذراندان دوره های آموزشی مربوطه، در آزمون تعیین سطح مداحی شرکت می‌کنند و در پایان نیز کارت شناسائی خانه مداحان کشور را دریافت می کنند.

این مداح اهل بیت در پایان خاطرنشان کرد: پس از اعطای این کارت، بانوان مداح می‌توانند همانند مردان از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

کد خبر 252164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز