آموزش و پرورش همه‌ساله تدابیر ویژه‌ای برای کاهش مخاطرات چهارشنبه‌سوری دارد که امسال هم تدابیری با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و کاهش خسارات جانی و مالی اندیشیده است.

آموزش

معاون سلامت آموزش و پرورش در این‌باره به ایسنا گفت: ارائه آموزش‌های ایمنی و بهداشتی (نظری عملی) به دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدرسه با دعوت از کارشناسان آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، برگزاری مسابقات مختلف، نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با اختصاص بخشی از کلاس‌های درس به موضوع حوادث شب چهارشنبه آخر سال، راهکارهای کاهش خسارات و اقدام مناسب جایگزین از تدابیر اتخاذ شده است.

به گفته محمد چینیان، اجرای دوره‌های آموزش ضمن خدمت اصول ایمنی و مراقبت در برابر حوادث و سوانح، کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی، امدادی و زمینه‌سازی برای مشارکت تشکل‌های دانش‌آموزی، انجمن اولیا و مربیان، سایر سازمان‌های مردم‌ نهاد و ارائه راهکارهای پیشنهادی، برخی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش در این‌باره است. مسعود ثقفی مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این‌باره گفت: لوح‌‌های فشرده آموزشی درباره حوادث چهارشنبه آخر سال به مدارس شهر تهران فرستاده شده است.او درباره برنامه‌ آموزش و پرورش برای مدارس نوبت دوم در شب چهارشنبه آخر سال هم گفت: در این‌باره آموزش و پرورش منطقه با هماهنگی مدرسه تصمیم‌گیری می‌کند.

کد خبر 251957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز