مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

منیره لطفی: تحقیقات جدید نشان می‌دهند که در برخی از صنایع، کسب‌وکارهای متعلق به زنان دارای شانس بیشتری برای موفقیت بلندمدت دارند.

مشاغل زنان

تحقیق انجام شده در دانشگاه کرنل، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان، نشان می‌دهد که برخلاف نتایج متناقض حاصل شده از مطالعات قبلی، مالکیت زنان کلیدی برای بقای طولانی مدت بسیاری از کسب‌وکارها است.

به گزارش مارکتینگ‌نیوز به نقل از smallbusiness.foxbusiness.com، به گفته مایکل ویلیام، یکی از نویسندگان این پژوهش و استاد رفتار سازمانی در دانشکده صنعتی دانشگاه کرنل، کسب‌وکارهایی که در صنایع و حوزه‌های مختلف به زنان تعلق دارند، در مقایسه با کسب‌وکارهای متعلق به مردان، دوام و ماندگاری بیشتری دارند. هدف این مطالعه پرداختن به بحث مربوط به جنسیت و مالکیت کسب‌وکارها است و در آن از پرسش‌های فراتر از معمول مطرح شده توسط محققان و سیاست‌گذاران استفاده شده است.

در این مطالعه سومین احتمالی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، مورد ارزیابی قرار گرفته است، اینکه کسب‌وکارهای متعلق به زنان ماندگاری بالاتری دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بسیاری از صنایعی که کسب‌وکارهای متعلق به زنان در آنها موفق تر هستند، به 4 بخش کلی تقسیم می‌شوند: پوشاک، خدمات آموزشی، محصولات و خدمات مربوط به هدیه دادن و صنعت نوشیدنی. مطابق با این تحقیق، بر خلاف تصور عمومی مبنی بر موفقیت بیشتر مردان در اداره رستوران‌ها، این قیبل کسب‌وکارها با حضور زنان موفق‌تر هستند.

نتایج این تحقیق هم چنین نشان می‌دهد که اندازه شهر نیز بر میزان دوام کسب‌وکارهای متعلق به زنان تاثیر می‌گذارد؛ این کسب‌وکارها در شهرهایی که جمعیت آنها بیش از 500000 نفر است، دوام بیشتری دارند. این در حالی است که کسب‌وکارهای متعلق به مردان در تمامی شهرها تدوام می‌یابند.

بیش از 25 سال است که در مطالعات گسترده اقتصادی، تفاوت موجود بین صنایع مختلف نادیده گرفته شده است. مطابق با تحقیقات قبلی، کسب‌وکارهای متعلق به مردان همواره موفقتر بودند، اما مطالعات جدید نشان می‌دهند که این یافته تنها در برخی از صنایع خاص صدق می‌کند.

قرار است که این تحقیق با عنوان "کسب‌وکارهای متعلق به زنان چه زمانی از کسب‌وکارهای متعلق به مردان ماندگارتر هستند؟" در سال جاری در مجله مخاطرات کسب‌وکارها منتشر شود.

کد خبر 251954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز