مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

برای رفع ایرادی که شورای نگهبان به بیمه زنان خانه‌دار در لایحه‌بودجه انجام داده است، دولت دیگر به اجرای بیمه زنان خانه‌دار مکلف نیست.

شهلا میرگلوبیات، عضو فراکسیون زنان مجلس با اعلام این خبر گفت: شورای نگهبان در ایراد تازه‌ای که به لایحه بودجه93 گرفته، دولت را صرفاً مجاز به بیمه کردن زنان خانه‌دار کرده است و قید مکلف را در بند مربوط به بیمه کردن زنان خانه‌دار برداشته است. او به مهر توضیح داد:‌ شورای نگهبان اعلام کرده که منابع تأمین اعتبار بیمه زنان خانه‌دار در بودجه مشخص نشده و به همین دلیل طرح را دوباره به مجلس بازگرداندند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند این کار را انجام دهد یا نه پیش‌بینی کرد: با توجه به ایراد شورای نگهبان بعید می‌دانم که بیمه زنان خانه‌دار در‌ سال‌93اجرایی شود. مگر اینکه ما این موضوع را از وزارت کار و تعاون بخواهیم ولی اگر آنها بگویند در اولویت نیست ما نمی‌توانیم کاری بکنیم. وی افزود: فراکسیون زنان به‌دلیل ایراد شورای نگهبان و برای جلوگیری از حذف ردیف مالی مربوط به بیمه زنان خانه‌دار کلمه مجاز را در لایحه بودجه به جای کلمه مکلف گنجانده و دوباره طرح به شورای نگهبان ارجاع داده شده و در این هفته نظر شورای نگهبان در این زمینه مشخص می‌شود.

کد خبر 250754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز