همشهری آنلاین: وزیر نیرو گفت: افزایش قیمت برق برای مشترکان از فروردین ۱۳۹۳ در قبوض آنها اعمال و درج می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و مولدهای مقیاس کوچک در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، افزود: افزایش قیمت مصرف برق از اسفند ماه اعمال می‌شود اما قبوضی که افزایش قیمت برق در آنها درج شده است، فروردین ماه 93 به دست مشترکان می‌رسد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت، میزان افزایش قیمت برق 24 درصد پیش‌بینی شده و از آنجا که دوره‌های توزیع قبوض مصرف برق 45 تا 60 روزه است، بنابراین قیمت برق در قبض‌های سال جاری افزایش 24 درصدی نخواهد داشت.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، قبوض فروردین ماه 1393 مشترکان با اعمال افزایش قیمت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: فناوری‌های نو و انرژی‌های تجدیدپذیر نیز مشمول سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

به گفته چیت‌چیان، با استفاده از انرژی‌های نو مقادیر زیادی انرژی فسیلی، نفت‌خام و گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌شود و با صرفه‌جویی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، می‌توان محصول‌های ارزشمندی را تولید و صادر کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، امکان صادرات را بیشتر و این فناوری‌ها به حفظ محیط زیست، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است و روزانه مقادیر قابل توجهی از انرژی در کشور هدر می‌رود.

کد خبر 251292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز