همشهری آنلاین: یک متخصص ریه توصیه کرد: زنان خانه دار از مخلوط سفید کننده و جوهر نمک پرهیز کرده و هنگام کار با مواد شوینده، تهویه هوا را روشن کرده و از استفاده از مواد پاک کننده در محیط‌های بسته جدا خودداری کنند.

cleaning

دکتر فرید رشیدی در گفت وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، درباره استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی اظهار داشت: استفاده از این مواد در افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای ریوی هستند موجب تشدید علائم بیماری شده و برای سایر افراد نیز عوارضی را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد پاک کننده مانند سفید کننده‌ها موجب تشدید علائم آسم در افراد مبتلا می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: ترکیب برخی مواد پاک کننده با یکدیگر مانند ترکیب جوهر نمک و سفید کننده موجب تولید گازهای سمی خواهد شد که می تواند بسیار خطرناک باشد، به ویژه اگر ترکیب این دو در محیط بسته استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار دادن دستمال بر روی راه‌های تنفسی مانع تاثیر سوء این مواد بر روی مجاری تنفسی نخواهد شد و تهویه هوا هم در این زمینه تاثیری نخواهد داشت.

این متخصص ریه با تاکید بر اینکه یک لحظه مواجهه با این مواد نیز خطرناک است، عنوان کرد: ترکیب جوهر نمک و سفید کننده می تواند گازی سمی تولید کند که موجب تحریک مجاری هوایی شود.

وی تصریح کرد: استفاده از این مواد می‌تواند موجب عکس العمل دستگاه تنفس شده و اسپاسم موقتی در مجاری هوایی افراد ایجاد کند و کار آنها را به بستری شدن در بیمارستان بکشاند.

به گفته این متخصص ریه، عوارض این مواد امکان دارد تا هفته‌ها بر روی افراد باقی بماند و در افرادی نیز که دارای بیماری‌های زمینه‌ای ریوی مانند آسم هستند موجب تشدید علائم تا مدت‌ها خواهد شد.

رشیدی در پایان توصیه کرد: خانم‌های خانه دار از مخلوط سفید کننده و جوهر نمک جدا پرهیز کرده و از تهویه هوا به هنگام کار با مواد پاک کننده استفاده کنند. همچنین از استفاده از مواد پاک کننده در محیطهای بسته جدا خودداری کنند.

کد خبر 251290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز