گروه اجتماعی: دولت در سال آینده ۳۰ میلیارد تومان برای بیمه ترک اعتیاد درنظر گرفته است همچنین سازمان بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای فهرست جدیدی از داروهای گرانقیمت در سال ۹۳ خبر داد.

محمدباقر هوشنگی، مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‌ گفت: در آینده نزدیک بسته حمایتی و بیمه‌ای معتادان تدوین و برای اجرا آماده می‌شود. پیش‌بینی شده است که با بیمه درمان معتادان مشکلات این قشر از جامعه برطرف خواهد شد. از سوی دیگر انوشیروان محسنی بندپی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت:

در حال حاضر فهرست جدیدی از داروهای گرانقیمت آماده شده تا از ابتدای سال 93 تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند، ‌ما امیدواریم با گسترش پوشش بیمه‌ای داروها بخش زیادی از هزینه‌های درمانی مردم کاهش پیدا کند. همچنین با اینکه تا‌کنون هیچ‌یک از خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه درمانی نبوده، با توجه به تقاضای بیمه‌شدگان و لمس نیازهای جامعه بخشی از داروهای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌ درمانی قرار گرفت و بیمه‌شدگانی که مشکل ناباروری دارند می‌توانند از خدمات بیمه برای یک‌بار تزریق هورمون ناباروری استفاده کنند.

محسنی بندپی، نامی از دارو‌ها نبرد اما گفت: با سازمان غذا و دارو در حال بررسی هستیم تا داروهایی که در لیست بیمه قرار ندارند و تأمین آنها از سوی مردم هزینه بالایی را تحمیل می‌کند تحت پوشش بیمه قرار دهیم به همین منظور لیست جدیدی برای سال 93 اعلام خواهیم کرد. براساس لیست بیمه‌ای 200 مورد از داروها از قبل بیمه بودند، 170 مورد هم به تازگی اضافه شده و اکنون 200 قلم دارو‌ی گران مانده است تا بیمه شود.

شبی 390 هزار تومان

بیمه دیگری که قولش برای سال آینده داده شده بیمه ترک اعتیاد است، هزینه‌های ترک اعتیاد در عین سرسام‌آور بودن متنوع هم هست، در حالی که یک مرکز خصوصی برای هر شب بستری ترک اعتیاد 390 هزار تومان هزینه ‌دریافت می‌کند، مرکز دیگری برای 28 روز 400 هزار تومان قیمت گذاشته است. گوناگونی قیمت ترک اعتیاد از یک‌سو این بازار را آشفته کرده و از سوی دیگر نظام کنترل کیفیت کار این مراکز زیر سؤال است. مسئولان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند تا فقط به مراکز مجاز مراجعه کنند در حالی‌که داروها و مراکز غیرمجاز دائم از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود.

هزینه‌های ترک اعتیاد تاکنون هیچ وقت تحت پوشش بیمه نبوده است و اگر در سال 93 اتفاقی رخ بدهد برای نخستین بار این هزینه‌ها از سوی دولت پرداخت خواهد شد. اگر هزینه ترک اعتیاد هر فرد را معادل 400 هزار تومان برای 28 روزی که سازمان بهزیستی تعیین کرده درنظر بگیریم 30 میلیارد تومان برای ترک اعتیاد 75 هزار معتاد کافی خواهد بود.

کد خبر 251175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز