سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: جمعیت وحوش در پارک ملی سالوک شهرستان اسفراین نسبت به پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

پارک ملی سالوک بجنورد، زیستگاه امن وحوش

به گزارش ایرنا، حسین آبسالانˈ افزود: بر اساس سرشماری پاییزه از منطقه، هزار و 650 راس کل و بز، قوچ و میش در این محدوده شمارش شده است.

وی بالا بودن امنیت در پارک به دلیل انجام گشت‌های مداوم از سوی محیط‌بانان و استفاده از نیروهای محلی را از جمله عوامل موثر در افزایش جمعیت حیات وحش برشمرد.

ˈپارک ملی سالوکˈ در بخش شرقی منطقه حفاظت شده سالوک و در شمال غربی شهرستان اسفراین قرار دارد.

این پارک با مساحت 17 هزار هکتار دارای اقلیم نیمه خشک و معتدل است و از گونه‌های گیاهی آن می‌توان به ˈکلاه میرحسن، گون، زالزالک، زرشک، نسترن وحشی، گوجه وحشی، انجیر، کما، کلاغک، زیره و انواع لالهˈ اشاره کرد.

شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، این منطقه را به یکی از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی در خراسان شمالی تبدیل کرده که قسمت شمالی آن دارای جاذبه‌های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوهزی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشتزی است.

ˈقوچ و میش اوریال، پازن و بزˈ در کوهستان‌ها از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین به شمار می‌روند.

همچنین در این پارک گونه‌های مهم جانوری دیگر از جمله ˈپلنگ، گراز، گرگ، روباه، شغال، کفتار، گربه، پالاس، سمور سنگی، تشی، کبک، تیهو، چکاوک، انواع سهره، سارگپه، بحری، کفچه مار، افعی و مار آتشیˈ وجود دارند.

کد خبر 250999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز