سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

اعضای گروه حفاظت از محیط‌زیست دریایی موسوم به «چوپان دریا» ادعا کردند که کشتی آنها در اقیانوس منجمد جنوبی از سوی ناوگان صید نهنگ ژاپن مورد حمله قرار گرفته است.

حمله دوباره صیادان نهنگ به گروه چوپان دریا

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، گروه چوپان دریا اعلام کرد: یکی از کشتی‌های این گروه که با صید غیرقانونی نهنگ‌ها مبارزه می‌کند در اقیانوس منجمد جنوبی مورد حمله 2 کشتی صید نهنگ ژاپن قرار گرفته است. این دو کشتی چندین بار سد راه کشتی گروه چوپان دریا شده‌اند.این گروه همچنین اعلام کرد که کارکنان کشتی‌های ژاپنی با پرتاب کابل‌های فولادی به سمت کشتی آنها قصد داشتند موتور کشتی را از کار بیندازند.

گروه چوپان دریا با اشاره به قوانین بین‌المللی افزود: سد راه شدن کشتی این گروه، نقض قوانین جلوگیری از تصادفات دریایی است. این تهاجمات با هدف ایجاد رعب‌و‌وحشت و جلوگیری از پهلو گرفتن کشتی گروه چوپان دریا بود چرا که این فعالان تلاش می‌کردند از بارگیری نهنگ‌های صید شده از اقیانوس منجمد جنوبی جلوگیری به عمل آورند. گروه چوپان دریا همچنین مدعی شد که خدمه کشتی‌های صیادی ژاپن به سمت آنها قطعات یخ پرتاب کرده و با انداختن نورافکن‌های قوی به چشم ناخدای کشتی سعی داشتند دید وی را مختل کنند. این دومین بار در‌ ماه جاری میلادی است که کشتی فعالان چوپان دریا از سوی کشتی صیادان ژاپنی مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

کد خبر 250942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز