گروه اقتصادی : ۳ هیأت اقتصادی و سرمایه‌گذاری اروپایی این روزها به‌صورت همزمان در تهران مشغول رایزنی و مذاکره هستند.

به گزارش همشهری و در پی توافق هسته‌ای ژنو و شکست بن‌بست تحریم‌ها، پای شرکت‌های بزرگ اروپایی به ایران باز‌شده به‌گونه‌ای که در حال حاضر 3هیأت اقتصادی آلمانی، ایتالیایی و بلژیکی در تهران مشغول رایزنی با مقامات اقتصادی دولتی و همچنین فعالان بخش خصوصی هستند. هیأت اقتصادی بلژیک که به ریاست نایب‌رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی هم‌اکنون در تهران است  با رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و برای حضور سرمایه‌گذاران خصوصی بلژیک در ایران گفت‌وگو کرد. ژاک گلوریه که از استان مازندران و شرکت‌های فعال در این استان دیدن کرده، گفت: رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بلژیک با تأکید بر اینکه اکنون وقت عمل کردن در توسعه روابط اقتصادی ایران و بلژیک است، گفت: هیأت سرمایه‌گذاران بلژیکی آوریل به تهران می‌آید.

هیأت ایتالیایی نیز به ریاست رساریو الساندریو رئیس اتاق ایتالیا - ایران متشکل از شرکت‌های خصوصی معتبر این کشور که جهت بررسی زمینه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری به جمهوری اسلامی ایـران سفر کرده است. رساریو الساندریو رئیس اتاق ایتالیا - ایران با اشاره به تمایل ایتالیایی‌ها جهت توسعه همکاری‌های همه‌جانبه بین بخش‌های خصوصی 2کشور ایتالیا و ایران، اظهار داشت:

بهبود فضای بین‌المللی، زمینه فعالیت‌های بخش خصوصی خارجی را در ایران بیش‌از‌پیش فراهم نموده است که در کنار این عامل، قوانین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری ایران نیز بسترهای لازم را برای فعالیت شرکت‌های خارجی مهیا نموده است. در ترکیب هیأت ایتالیایی شرکت‌های مختلفی در حوزه‌های صنعتی، معدنی، موادغذایی، داروسازی، ساختمانی، نیروگاهی، صنایع نفت و گاز، محیط‌زیستی و حوزه‌های مالی حضور داشتند. هیأت اقتصادی آلمان نیز به ریاست رئیس اتاق هانوفر دیروز با وزیر صنعت دیدار کرد. ماه گذشته یک هیأت 150نفره فرانسوی مذاکرات جدی‌ای برای بازگشت داشت. این دیدارها قرار است در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر 250915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز