همشهری آنلاین: پژوهشکده مدیریت و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس تفاهم‌نامه دانشگاه علامه طباطبائی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه علامه طباطبائی،  بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین دانشگاه علامه طباطبائی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به امضای سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی و معاون سیاستگذاری و نظارت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است، ایجاد پژوهشکده مدیریت و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی با حمایت و پشتیبانی مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسید.

پژوهشکده مدیریت و نوآوری در قالب سه گروه پژوهشی با عناوین سیاست‌ها و قوانین نوآوری، مدیریت نوآوری در صنعت و همچنین مدیریت نوآموزی در خدمات فعالیت خواهد داشت.

اجرای پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی کاربردی؛ پژوهش در انواع نوآوری و نظام‌های توسعه نوآوری در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و بخشی؛ تربیت پژوهشگر در عرصه سیاستگذاری دانش، فناوری و نوآوری؛ حمایت از تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، همایش‌ها و نشست‌ها در سطوح داخلی و بین‌الملل؛ طراحی و پیشنهاد سیاست‌ها، قوانین و مقررات برای توسعه نوآوری در سطوح مختلف منطقه‌ای، ملی و بخشی؛ کمک به رقابت‌پذیر کردن اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان از طریق توسعه راهبردهای توسعه نوآوری در بنگاه‌ها و همچنین مدیریت فناوری و نوآوری در بخش خدمات و صنعت از مهمترین اهداف و فعالیت‌های این پژوهشکده خواهد بود.

بر اساس توافق به عمل آمده، اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تامین فضای مناسب برای آغاز کار و تاسیس ساختار علمی و اداری و شورای پژوهشی بر عهده دانشگاه علامه طباطبائی و تامین بخشی از هزینه‌های این پژوهشکده و واگذاری طرح‌های پژوهشی به منظور اجرا توسط دانشگاه از تعهدات معاونت و فناوری ریاست جمهوری است.

کد خبر 250710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز