یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

روزی که لیورپول موفق شد در ورزشگاه آنفیلد با نتیجه ۵بر یک آرسنال را در لیگ برتر در هم بکوبد، همگان به یاد لیورپول دهه ۸۰افتادند.

راجرز

 مانند همیشه لوئیز سوارز نمایش خوبی داشت اما 3گل از 5گل لیورپول توسط بازیکنان انگلیسی، استاریج(یک گل) و رحیم استرلینگ(2گل) به ثمر رسید. چند روز بعد هم گل پیروزی تیم لیورپول مقابل فولام در آخرین دقیقه بازی از روی نقطه پنالتی توسط استیون جرارد کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس به ثمر رسید. بسیاری از کارشناسان در فوتبال انگلیس معتقدند که بازیکنان انگلیسی به اندازه بازیکنان ایتالیایی یا اسپانیایی تاکتیک‌پذیر نیستند اما برندان راجرز، سرمربی تیم لیورپول چنین عقیده‌ای ندارد. وی در این رابطه می‌گوید: «من در تمام طول زندگی خود تلاش کرده‌ام تا نشان بدهم بازیکنان انگلیسی بازیکنان بسیار خوبی هستند. همواره گفته می‌شود که بازیکنان انگلیسی از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی پایین‌تر از همتایان اروپایی خود هستند که این اظهارنظرها مرا بسیار آزار می‌دهد. ما باید به بازیکنان بومی اعتماد به نفس بدهیم».

سرمربی لیورپول در ادامه می‌گوید: «من در طول دوران مربیگری خود با سنین مختلف از کودکان 5ساله گرفته تا بازیکنان بسیار بزرگ کار کرده‌ام. من از تجریبات خود آموخته‌ام که تکنیک بازیکنان انگلیسی هم سطح تکنیک بازیکنان اروپایی است. جان تری بازیکن بسیار خوبی بود به‌ویژه از نظر تاکتیکی. استیون جرارد هم بهترین بازیکنی است که تا به حال با او کار کرده‌ام. به‌نظرم تیم ملی فوتبال انگلیس باید با بازیکنانی چون اسکولز، جرارد و لمپارد فوتبال جهان را تصاحب می‌کرد».

راجرز معتقد است اگر تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی به بازیکنانش اعتماد کند موفق خواهد شد. در حال حاضر تقریبا نیمی از بازیکنان تیم لیورپول واجدشرایط حضور در جام جهانی هستند؛ استاریج، استرلینگ، جرارد، جردن هندرسون، فلاناگان و گلن جانسون.

راجرز مجددا در حمایت از بازیکنان انگلیسی می‌گوید: «هیج دلیلی مبنی بر موفق نشدن بازیکنان انگلیسی وجود ندارد. ما در تیم خود بازیکنانی داریم که با اعتماد به نفس بالایی بازی می‌کنند. به فلاناگان نگاه کنید. در یک زمان او حتی در دسته اول تیمی برای بازی کردن پیدا نمی‌کرد اما حالا همگان در مورد او به‌عنوان یک پاسور ماهر صحبت می‌کنند. او با تمرین و تمرین، بهتر و بهتر شده است. به جردن هندرسون نگاه کنید. او از لحاظ تاکتیکی بازیکن فوق‌العاده‌ای است. بازیکنان انگلیسی توان بالایی دارند اما باید به آنها اعتماد کرد». امسال نقطه قوت لیورپول پرس کردن حریفان است. آنها در این فصل 9گل مقابل اورتون و آرسنال در لیگ به ثمر رساندند؛ 2 تیمی که از لحاظ آمار دفاعی زبانزد بودند اما پرس لیورپول آنها را وادار به اشتباه کرد.

راجرز در مورد شیوه بازی تیمش می‌گوید: «هنگامی که می‌خواهید پرس کنید به نظم تاکتیکی نیاز دارید. باشگاهی مانند بارسلونا این کار را از تیم‌های پایه به بازیکنان آموزش می‌د‌هد. به همین دلیل هنگامی که بازیکن وارد تیم بزرگسالان می‌شود دقیقا می‌داند که باید چگونه پرس کند. ما هم باید این کار را در انگلیس از تیم‌های پایه انجام بدهیم».

راجرز هنوز هم نمی‌تواند بازی خاطره انگیز مقابل آرسنال را فراموش کند؛«بازی مقابل آرسنال از نظر من به‌عنوان یک مربی، بازی بسیار زیبایی بود. من از تماشای بازی تیم احساس افتخار کردم چون نتیجه تلاشم را گرفتم. پس از این بازی، بازیکنان اسبق لیورپول چون جان بارنز و جان آلدریج که بازیکنان بزرگی بودند از نمایش تیم تمجید کردند که نشان می‌دهد خوب بازی کردیم.»

کد خبر 250647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز