همشهری آنلاین: لئوناردو دی‌کاپریو که تازگی به‌واسطه نقش جنجالی‌اش در فیلم کاندیدای اسکار مارتین‌ اسکورسیزی بسیار خبرساز شده، نشان داد تنها روی حرفه هنرپیشگی‌اش سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به فکر آینده محیط زیست‌ جهان،‌به ویژه اقیانوس‌ها نیز هست.

لئوناردو دی‌کاپریو

براساس گزارش نشنال‌جئوگرافیک، سازمان اوشنا، بزرگترین سازمان بین‌المللی که تنها تمرکز آن حفاظت از اقیانوس‌های جهان است، به‌تازگی اعلام کرد مبلغ سه میلیون دلار کمک مالی را از بنیاد دی‌کاپریو که در سال 1998 با هدف محافظت از سیاره زمین و ایجاد رابطه‌ای موزون میان بشریت و جهان طبیعت تاسیس شد، دریافت‌ کرده‌است.

این کمک مالی که به دوره‌ای سه‌ساله تخصیص یافته‌است، برای محافظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های زیستی اقیانوسی درمعرض خطر،‌از جمله کوسه‌ها و همچنین برای تدوین ضوابط و اصول معتبر ماهیگیری مورد استفاده قرار خواهد‌گرفت.

دی‌کاپریو در بیانیه‌ای اعلام کرد محافظت از اقیانوس‌های سیاره زمین و گونه‌های دریایی که اقیانوس‌ها خانه آنها به‌شمار می‌رود، یکی از پایدار‌ترین بحران‌های انسان امروز است که باید نسبت به آن آگاه باشیم. امیدوارم این کمک مالی به اوشنا کمک کند تا به تلاش عظیم خود برای نجات اقیانوس‌های جهان ادامه دهد.

یکی از کمپین‌های مورد حمایت که بخشی از این کمک مالی را دریافت خواهد کرد، تلاش دارد تورهای ماهیگیری را از آبهای کالیفرنیای جنوبی جمع‌آوری کند. این تورهای سیمی با هدف صید شمشیرماهی‌ها و کوسه‌ها استفاده می‌شوند اما معمولا منجر به نابودی دیگر گونه‌های دریایی از قبیل وال‌ها، دلفین‌ها، شیرهای دریایی و لاکپشت‌های دریایی می شوند.

بنیاد دی‌کاپریو به دیگر سازمان‌ها که در زمینه‌های دسترسی به آب آشامیدنی، نجات ببرها از خطر انقراض و محافظت از آنتراکتیکا فعالیت دارند نیز کمک مالی کرده‌است. دی‌کاپریو به‌خاطر فعالیت‌های زیست‌محیطی‌اش از شهرت بالایی برخوردار است و در سال 2007 نیز مستندی زیست‌محیطی با نام یازدهمین ساعت را نوشته،‌ تولید و روایت کرد.

کد خبر 250637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز