جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ ریاست جمهوری سومالی در موگادیشو روز جمعه مورد حمله افراد وابسته به گروه شباب قرار گرفت که براثر این حمله چند تن کشته شدند.

حمله تروریستی به کاخ ریاست جمهوری سومالی

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه و بنابراعلام منابع دولتی، افراد وابسته به گروه شباب کاخ ریاست جمهوری سومالی را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن چند تن کشته و به رییس جمهوری این کشورآسیبی نرسید.

بر این اساس، ˈنیکی کیˈ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سومالی از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد که رییس جمهوری سومالی از این حادثه جان سالم بدر برده و با وی تلفنی گفت و گو کرده است.

همچنینˈعزیز ابومصعبˈ سخنگوی گروه شباب درگفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: کماندوهای ما کاخ ریاست جمهوری را مورد حمله قرار دادند تا افراد داخل کاخ را کشته و یا دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش، یک خودروی بمب گذاری شده پس از عبور از میله های حفاظتی کاخ ریاست جمهوری منفجر شد و در پی این انفجار افراد مسلح وارد محوطه ساختمان ریاست جمهوری سومالی شدند.

به گفته یکی از مقامات امنیتی سومالی گرچه این حمله تروریستی با شکست روبه رو شد اما براثر آن چند تن کشته شدند.

حمله به کاخ ریاست جمهوری سومالی در شرایطی روی می دهد که هفته گذشته نیز موگادیشو پایتخت سومالی شاهد حمله تروریستی دیگری بودکه براثر آن 6 تن کشته شدند.

حمله هفته گذشته گروه شباب به یکی از ساختمان های فرودگاه موگادیشو صورت گرفت و هدف از آن کشتن نیروهای سازمان ملل اعزامی به سومالی بود.

فرودگاه موگادیشو یکی از پایگاههای استقرار نیروهای سازمان ملل اعزامی به سومالی است.

 تسلط نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری بعد از حمله

 واحد مرکزی خبر نیز در گزارشی  به نقل از خبرگزاری فرانسه از موگادیشو اعلام کرد: بعد از حمله انتحاری علیه رئیس جمهور سومالی، وزارت امنیت ملی این کشور گفت کاخ ریاست جمهوری این کشور تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

عبدکریم حسین به خبرنگاران گفت‌:«تروریست های خشونت طلب حمله ناکامی انجام دادند.» وی ادامه داد اوضاع به شرایط عادی بازگشته است و نیروهای امنیتی کنترل کامل اوضاع را در دست دارند. گروه ستیزه جوی الشباب مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

کد خبر 250401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز