سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور ترکیه در بوداپست با رئیس‌جمهور مجارستان دیدار کرد.

gol-ader

عبدالله گل،رئیس‌جمهور ترکیه و یانوس آدر،رئیس‌جمهور مجارستان پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک گفت : ما درباره زمینه‌های همکاری میان ترکیه و مجارستان به ویژه در بخش انرژی به صورت مفصل گفت‌و‌گو کردیم.

او گفت : دوکشور از امکان همکاری گسترده در بخش انرژی هسته‌ای ، گاز و انتقال انرژی برخوردار هستند .

رئیس‌جمهور ترکیه گفت : ترکیه گذرگاه مهمی برای دسترسی ایمن اتحادیه‌اروپا به منابع انرژی به ویژه منابع انرژی قفقاز و اتحادیه‌اروپا است.

عبدالله گل مذاکرات خود با رئیس‌جمهور مجارستان و مذاکرات هیئت‌های دو کشور را بسیار مفید توصیف کرد و گفت : ترکیه و مجارستان در ناتو متحد یکدیگرند. مجارستان عضو اتحادیه اروپا است و ترکیه نیز کشوری است که برای ورود به اتحادیه اروپا به مذاکرات ادامه می‌دهد.

گل با اشاره به ارتقای سطح روابط دو کشور به سطح مشارکت راهبردی خاطر نشان کرد ، شورای همکاری راهبردی دو کشور هم‌زمان با سفر نخست وزیر مجارستان به ترکیه تشکیل شده است.

عبدالله گل با تاکید بر این‌که دو کشور مصمم هستند میزان مبادلات تجاری با یکدیگر را از سالانه دو میلیارد دلار به سالانه 5 میلیارد دلار افزایش دهند ،‌ از توافق دو کشور برای افزایش متقابل سرمایه‌گذاری در ترکیه و مجارستان خبر داد.

رئیس‌جمهور مجارستان نیز در کنفرانس خبری مشترک بر علاقمندی کشورش به توسعه روابط با ترکیه تاکید کرد.

آدر همچنین از دولت ترکیه به خاطر تسهیل اعطای روادید سفر به جهانگردان مجارستانی قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه به دعوت همتای مجار خود با همراهی هیئتی از مقامات دولتی ،‌ بازرگانان ،‌ صاحبان صنایع و خبرنگاران رسانه‌های ترکیه برای دیدار رسمی به این کشور سفر کرده‌است.

کد خبر 250151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز